اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر امور خارجه پاکستان در گفت‌وگو با فارس:

امنیت منطقه باید ثبات داشته باشد

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه پاکستان گفت: اسلام پیام‌آور صلح است و باید مراقب باشیم که امنیت در منطقه ثبات داشته باشد.

امنیت منطقه باید ثبات داشته باشد
حنا ربانی‌کهر در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نظر دولت پاکستان درباره تحولات منطقه اظهار داشت: جهان در حال تغییر است.
وی افزود: پاکستان معتقد است که مردم باید خودشان تصمیم بگیرند و هیچ چیز نباید به آنها تحمیل شود و دموکراسی باشد، زیرا مردم در مرکز این تغییرات قرار دارند.
وزیر امور خارجه پاکستان با تصریح بر اینکه مردم باید در تصمیم‌گیری آزاد باشند، عنوان کرد: هیچ چیز نباید به گونه‌ای به مردم تحمیل شود بلکه آنها باید خود به سمت بد و یا خوب شدن پیش روند که در این صورت همه چیز به طور طبیعی اتفاق می‌افتد.
این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر همه چیز شکننده است، بیان داشت: با نگاه به حاشیه‌های افغانستان می‌توان این شکنندگی‌ها را دید که مشکلات زیادی در این کشور وجود دارد.
ربانی‌کهر پاکستان را کشوری دانست که از تروریست رنج می‌بیند و افزود: پاکستان سه دهه است که از تروریست و اتهاماتی که به این کشور وارد می‌شود و زیاده‌روی‌ها عذاب می‌کشد.
وی ادامه داد: حواشی‌ها مهم نیست و باید حواس ما جمع باشد و مراقب باشیم که امنیت در منطقه ثبات داشته باشد.
وزیر امور خارجه پاکستان درباره موج بیداری اسلامی در کشورهای اروپایی گفت: اسلام پیام‌آور صلح است، ولی در اروپا و آمریکا این طور فکر نمی‌کنند و به آن معتقد نیستند.
ربانی‌کهر انتخابات در پاکستان را مردمی خواند و متذکر شد: انتخابات در پاکستان توسط مردم انجام می‌شود و مردم نقش مرکزیت دارند.
این مقام مسئول با اشاره به نتیجه نشست خود با صالحی وزیر امور خارجه ایران اذعان داشت: در این نشست تصمیم گرفته شد که ایران و پاکستان دو همکاری اقتصادی در زمینه نفت و گاز داشته باشد.
ربانی‌کهر 34 ساله و یکی از جوان‌ترین وزیر امور خارجه زن است که توسط مردم پاکستان به این سمت انتخاب شد.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول