اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلایه رئیس بهزیستی نور:

یارانه محدود و کاهش اعتبارات پیشگیری از مواد مخدر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان نور اعتمادسازی را اصل مهم پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر دانست و از یارانه محدود و کاهش اعتبارات پیشگیری گلایه کرد.

یارانه محدود و کاهش اعتبارات پیشگیری از مواد مخدر
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، غلامرضا تقی‌پور عصر امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نور بیان داشت: کم‌آگاهی و نا‌آگاهی جوانان سبب ورود سهل و آسان شبکه مواد مخدر به درون این قشر و کاهش سن مصرف می‌شود.
وی تاثیر موادمخدر در سنین پائین را بسیار زیاد دانست و افزود: به همین علت درمان این افراد هم سخت‌تر خواهد بود.
رئیس بهزیستی نور با بیان اینکه شبکه مافیایی مواد مخدر با همکاری دشمنان اسلام و ایران فکر اساسی کرده است، اظهار داشت: ما دیر متوجه شدیم و باید تلاش کنیم و تدابیر لازم را بیندیشیم تا تمایل به مصرف مواد کاهش یابد.
تقی‌پور با اشاره به تبلیغ سوء و غلط آرامش‌بخشی مصرف موادمخدر به ویژه در شب امتحان برای دانش‌آموزان و دانشجویان که خوشامد این قشر است، خاطرنشان کرد: مدارس، دانشگاه‌ها و جراید نقش بسیار اساسی دارند و باید در امر آگاه‌سازی فعال‌تر شوند.
وی مهارت نه گفتن را در کنار مهارت‌های دیگر ضروری دانست و افزود: اعتیاد اختاپوسی است که با پیش زمینه مشکلات خانوادگی، شکست‌های کاری و عشقی و مسائل عاطفی بروز می‌کند و لازم است افراد دانش رفع مشکلات را داشته باشند.
رئیس بهزیستی نور تعارفی بودن ما ایرانیان و رودربایستی داشتن با یکدیگر، فراوانی توزیع و دسترسی آسان را از عوامل افزایش اعتیاد ذکر کرد.
تقی‌پور از فعال بودن دو مرکز درمان سرپایی در شهرستان خبر داد و گفت: به‌طور متوسط پنج تا 10 نفر در هفته به این مرکز معرفی می‌شوند.
وی از یارانه محدود و کاهش اعتبارات پیشگیری خبر داد و آن را سبب بروز مشکلات در امر پیشگیری اعلام کرد.
رئیس بهزیستی نور با اشاره به فعالیت مراکز سی. بی. آر و دی. آی. سی در شهرستان از پیگیری افراد برای اخذ دو مجوز کمپ خبر داد و گفت: اعتمادسازی اصل مهم پیشگیری و مبارزه است.
 انتهای‌ پیام/ل20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول