اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه مازندران خبر داد:

افزایش توان مازندران در نشر مقالات علمی

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه مازندران از افزایش توانمندی اعضای هیئت علمی این دانشگاه در نشر مقالات علمی خبر داد.

افزایش توان مازندران در نشر مقالات علمی
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، احمد احمدپور بعدازظهر امروز در سومین نشست کارگروه پژوهش، فناوری و نوآوری استان مازندران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه بیشتر به تحقیق و نوآوری گفت: هر نوع پیشرفت و توسعه، ارتباط مستقیمى با تحقیقات علمى دارد و همراهى حجم وسیع پژوهش با توسعه‌یافتگى کشورهاى پیشرفته گویاى این واقعیت است.
وی خاطرنشان کرد: پژوهش به دلیل طبیعت علمى و کاربردى وسیع خود جنبه کلیدى دارد و در نتیجه به دلیل ارتباط آن با رشد و توسعه، نیاز به عزمى ملی، اراده‌اى جدى و برنامه‌ریزى فورى دارد.
سرپرست دانشگاه مازندران بهره‌وری علم و تجربه را نتیجه تحقیق دانست و گفت: اگر کنجکاوی، مطالعه و پژوهش‌های علمی نبود، دانش و تجربه انسان امروزی به دست نمی‌آمد.
سرپرست دانشگاه مازندران گفت: با این اوصاف تحقیق و پژوهش را می‌توان عنصر نجات‌دهنده انسان و عامل بلوغ و دست یافتن وی به زندگی آرمانی دانست .
احمدپور با بیان اینکه امروزه همه کشورهای جهان برای دست‌یافتن به اهداف و آرمان‌ها، پیشرفت و توسعه، اختراع و ابتکار و روش‌های بهینه زندگی تنها از پژوهش و تحقیق سود می‌جویند، اظهار داشت: به دلیل اهمیت تحقیق و پژوهش و نقش آن در آگاهی مردم، همواره کشورهای استعمارگر از رشد و شکوفایی این مقوله در کشورهای در حال توسعه ممانعت به عمل می‌آورده و می‌آورند.
وی در ادامه افزود: سند حقیقی این مدعا دست و پازدن‌های پی‌درپی استعمار در جلوگیری از دست‌یابی ایران به انرژی هسته‌ای و محروم نگه‌داشتن کشورهایی هم‌چون ایران از این دانش نوین است.
سرپرست دانشگاه مازندران گفت: آنها می‌دانند که ارمغان تحقیق و پژوهش، هوشیاری، آگاهی، فرار از سلطه، پیشرفت و توسعه است، پس فقدان آن در هر جامعه، مناسب‌ترین راه برای سلطه است.
وی درباره ارتقای توانمندی‌های تحقیقاتی پژوهشگران دانشگاه مازندران گفت: خروجی فعالیت‌های پژوهشی اعضای هیئت علمی در زمینه‌های مختلف پژوهشی نظیر تعداد مقالات چاپ شده در مجلات داخلی با نمایه، ISI و ISC مقاله چاپ شده در کنفرانس‌های داخل و خارج، کتب چاپ شده و عقد قراردادهای پژوهشی نشان می‌دهد که چه میزان توانمندی‌های اعضای هیأت علمی در نشر تولیدات علمی افزایش یافته است.
احمدپور نقش دانشگاه مازندران در سطح استانی، در چارچوب تدوین طرح آمایش آموزش عالی را غیرقابل انکار دانست و اظهار داشت دانشگاه مازندران در این زمینه الگویی برای سایر دانشگاه‌ها است.
این مسئول ادامه داد: این طرح بر اساس سند چشم انداز توسعه پایدار استان مازندران در افق 1404 (برنامه 20 ساله نظام جمهوری اسلامی) و سایر اسناد فرادست و قوانین موجود و دستورات مقام معظم رهبری تهیه و تدوین شده است.
وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این دانشگاه گام‌های اساسی برای رسیدن به افق سند چشم انداز در سال 1404 را برداشته است.
سرپرست دانشگاه مازندران با بیان اینکه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه در یک سال گذشته بی‌نظیر بوده است، گفت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات منتشر شده در دسامبر 2010 دانشگاه مازندران در بخش چاپ و ارائه مقالات  ISI در بین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی کشور رتبه 15 و همچنین در بخش کیفیت مقالات رتبه 13 را کسب کرده است.
وی برگزاری بیش از 50 همایش و کنفرانس‌های علمی، ارائه مقالات در مجامع بین‌المللی، انعقاد بیش از 10 تفاهم‌نامه‌های همکاری با سازمان‌های دولتی و غیردولتی، تالیف و انتشار کتب اعضای هیئت علمی، چاپ بیش از پنج نشریه علمی و پژوهشی، حضور موفق در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها، تخصیص اعتبارات برای توسعه پژوهش در توسعه علوم نوین، توسعه مراکز پیش رشد و کارآفرین، فراهم کردن امکانات برای ساخت ابررایانه دانشگاه، راه‌اندازی اینترنت بی‌سیم (وایرلس)، راه‌اندازی سرور BACKUP تغییر صفحه اول وب سایت دانشگاه، راه‌اندازی بخش تعمیرات کامپیوتر خوابگاه‌ها، راه‌اندازی بخش تعمیر کامپیوترها توسط تیم بازنگری را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه پژوهشی دانشگاه عنوان کرد.
 انتهای ‌پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول