اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی شهردار شیراز خبر داد:

راه‌اندازی بخش مدیریت عملکرد شهرداری شیراز

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی شهردار شیراز گفت: فعالیت‌های مربوط به بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد فردی و سازمانی در سطح شهرداری شیراز در مدیریت جدیدی با عنوان مدیریت عملکرد شهرداری شیراز ساماندهی و سازماندهی شود.

راه‌اندازی بخش مدیریت عملکرد شهرداری شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد طالب‌نژاد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظام جامع ارزیابی عملکرد شهرداری شیراز در دو بخش ارزشیابی عملکرد فردی کارکنان و ارزیابی عملکرد واحدهای سازمانی شهرداری طراحی شده است که بخش ارزشیابی عملکرد فردی کارکنان شهرداری در حال حاضر به صورت آزمایشی در دست اجراست.
وی دو ویژگی نظام ارزشیابی عملکرد فردی کارکنان شهرداری را عینی و کمی بودن شاخص‌ها، توجه به بازخورد 360 درجه در ارزشیابی عملکرد دانست و گفت: نظام ارزیابی عملکرد مناطق شهرداری نیز با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف، بهبود تخصیص منابع، ارتقای پاسخگویی، افزایش توانمندی مناطق، رتبه‌بندی مناطق و تحقق اهداف و برنامه‌ها طراحی شده است.
این مسئول اضافه کرد: شاخص‌های عمومی و اختصاصی این نظام با بررسی و تحلیل شاخص‌های ارزیابی عملکرد شهرداری‌های کلان‌شهرهای تهران و مشهد، چک‌لیست‌های بازرسی، شاخص‌های پیشنهادی شهرداران مناطق و سایر منابع طراحی و تعیین شده است.
معاون برنامه‌ریزی شهردار شیراز ادامه داد: این شاخص‌ها موارد عمومی مانند رضایت ذینفعان شهرداری‌های مناطق به ویژه شهروندان، تحقق بودجه و برنامه، استقرار نظام‌های نوین مدیریتی و موارد اختصاصی مانند فضای سبز و پارک‌ها، پسماند و بازیافت، زیباسازی و فعالیت‌های عمرانی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
طالب‌نژاد به فرایند اجرایی این ارزیابی اشاره کرد و ابراز داشت : در فرآیند ارزیابی مناطق شهرداری ابتدا مقدار هر شاخص که بیانگر عملکرد مورد انتظار از منطقه است با بهره‌گیری از مستندات موجود و یا به صورت توافقی تعیین و ضریب هر شاخص نیز با توجه به اهمیت آن برای آن منطقه به صورت توافقی مشخص می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی شهردار شیراز در ادامه گفت: در پایان دوره ارزیابی عملکرد، درصد تحقق هر شاخص با تقسیم مقدار عملکرد واقعی بر مقدار عملکرد مورد انتظار در آن شاخص محاسبه و درصد تحقق هر شاخص در ضریب اهمیت آن ضرب شده و امتیاز آن شاخص محاسبه می‌شود.
این مسئول همچنین تصریح کرد: جمع امتیاز تمام شاخص‌ها، امتیاز نهایی هر منطقه را تعیین می‌کند و امتیاز نهایی مبنای ارزیابی عملکرد و رتبه‌بندی مناطق شهرداری است.
وی خاطرنشان کرد: نظام ارزیابی عملکرد مناطق شهرداری شیراز در سال جاری به صورت آزمایشی اجرامی‌شود.
معاون برنامه‌ریزی شهردار شیراز ابراز داشت: در آینده نزدیک نظام ارزیابی عملکرد معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری شیراز نیز طراحی می‌شود.
طالب‌نژاد افزود: بر اساس طرح دیگری قرار است تمام فعالیت‌های مربوط به بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد فردی و سازمانی در سطح شهرداری شیراز در مدیریت جدیدی با عنوان مدیریت عملکرد شهرداری شیراز ساماندهی و سازماندهی شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول