اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پنجشنبه در قم؛

چهارمین سالگرد ارتحال علامه عسگری برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مراسم چهارمین سالگرد ارتحال علامه سید مرتضی عسگری 24 شهریور ماه در قم برگزار می‌شود.

چهارمین سالگرد ارتحال علامه عسگری برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم چهارمین سالگرد ارتحال علامه سیدمرتضی عسگری، پنجشنبه شب مصادف با 16 شوال بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.
در این مراسم که از سوی بیت مرحوم علامه عسکری، موسسه علمی فرهنگی علامه عسکری و دانشکده اصول‌الدین برپا می‌شود، آیت‌الله استادی، امام جمعه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سخنرانی خواهد کرد.
علامه عسکری در سال 1293 هجری شمسی در سامرا به دنیا آمد و در دامان جد بزرگ خود پرورش یافت. اجداد وی همگی صاحب نام و کمالات بودند و همین امر سبب شد تا وی از کودکی در کتابخانه جدش که از مهم‌ترین کتابخانه‏های شهر سامرا بود، رفت و آمد داشته و از کتب آن استفاده  کند.
 استعداد و هوش سرشار توأم با نبوغ وی سبب شد تا از دوران کودکی و نوجوانی از دیگر کودکان ممتاز شده و درس‌های علوم حوزوی را از کتاب‌های رسمی از قبیل سیوطی و مختصر المعانی، مغنی اللبیب، حاشیه، مطوّل، شرح جامی، شرح ابن‏عقیل، قوانین الاصول و معالم الاصول و شرح لمعه بخواند.
علامه عسکری پس از گذراندن سطوحی از علوم حوزوی در سن 18 سالگی وارد حوزه علمیه قم شد.
وی ابتدا در مدرسه رضویه ساکن شده و سپس به مدرسه فیضیه منتقل شد و با آیت‌اللَّه حاج شیخ علی صافی برادر بزرگتر آیت‌اللّه صافی گلپایگانی هم حجره شد.
دروس سطوح عالی (رسائل، مکاسب، کفایه و منظومه حاج ملاهادی سبزواری (در حکمت)) را در محضر اساتید بزرگی همچون آیت‌اللّه سید شهاب‏الدین مرعشی نجفی و آیت‌الله حاج شیخ محمدحسین شریعتمدار ساوجی آموخت.
این استاد بزرگ در طول عمر با برکت خویش در کنار کارهای علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تاسیس مراکز آموزشی اسلامی، در مناسبت‌های گوناگون با عالمان و اندیشمندان مباحثه و مناظره داشت.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول