اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان قم:

خانواده‌ها زنگ خطر کاهش سن اعتیاد را بشنوند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و امور پیشگیری سازمان بهزیستی استان قم گفت: کاهش سن اعتیاد در استان زنگ خطری برای خانواده‌ها و مسئولان است تا به منظور جلوگیری از آن اقدامات پیشگیرانه ارائه شود.

خانواده‌ها زنگ خطر کاهش سن اعتیاد را بشنوند
هادی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: سن اعتیاد زمانی 16 تا 20 سال بود اما در حال حاضر این پدیده در سنین پایین‌تر نیز مشاهده می‌شود.
وی با بیان اینکه سن اعتیاد نسبت به گذشته در حال کاهش است، ادامه داد: این امر در اکثر خانواده‌هایی که یک یا هر دو نفر از والدین معتاد هستند، مشاهده می‌شود.
معاون فرهنگی و امور پیشگیری سازمان بهزیستی استان قم افزود: در سال‌های گذشته پژوهش‌هایی در زمینه اعتیاد در استان انجام شد که براساس آن میانگین افراد مبتلا به اعتیاد 30 هزار نفر اعلام شد.
کریمی گفت: برخی افراد به صورت تفریحی ممکن است از مواد مخدر استفاده کنند، اما برخی افراد معتاد هستند به طوری که اگر مصرف نکنند دچار علائم خماری می‌شوند.
وی گفت: زمانی که گفته می‌شود 30 هزار معتاد در استان وجود دارد، اگر به طور میانگین هر خانواده را پنج نفر در نظر بگیریم 150 هزار نفر در این موضوع درگیر هستند که این خود نیازمند توجه جدی مسئولان است.
معاون فرهنگی و امور پیشگیری سازمان بهزیستی استان قم گفت: رویکرد فعلی معتادان استفاده از مواد صنعتی است که بسیار خطرناک است و فرد را از چرخه زندگی خارج می‌کند و باید در زمینه پیشگیری از اعتیاد اقدامات مختلفی انجام شود تا جامعه از این بلای خانمان سوز نجات یابد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول