اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تاکید کرد:

ارتقای شاخص سلامت با سرمایه‌گذاری در دامپزشکی

خبرگزاری فارس: مدیرکل جدید دامپزشکی خوزستان گفت: با سرمایه‌گذاری اندک در بخش دامپزشکی می‌توان منافع بسیاری را به جامعه در زمینه ارتقای شاخص سلامت عمومی عرضه کرد.

ارتقای شاخص سلامت با سرمایه‌گذاری در دامپزشکی
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مصطفی کنارکوهی ظهر امروز در مراسم معرفی وی به عنوان مدیر کل جدید دامپزشکی خوزستان با اشاره به ابعاد اجتماعی و اقتصادی دامپزشکی اظهار داشت: افزایش توان دامپزشکی در این دو بعد جامعه تاثیرگذار است و به سود جامعه هدف و مصرف کنندگان منتهی می‌شود؛ زیرا که فعالیت‌های اقتصادی فقط به تولید خلاصه نمی‌شود و فرآیند پس از تولید را نیز شامل می‌شود.
وی افزود: به طور مثال پرورش آبزیان به صورت یک زنجیره است که تا کنون فقط پرورش در آن دیده شده و مسائلی چون تکثیر، وضعیت علمی، بسته بندی و صادرات کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
کنارکوهی با بیان اینکه خوزستان یکی از استان‌های بزرگ و با اهمیت کشور از لحاظ دامپزشکی است، گفت: داشتن مرز مشترک با همسایگان و نزدیکی فرهنگی با این کشور‌ها همچنین همجواری با چند استان بزرگ بر اهمیت این استان می‌افزاید.
وی با اشاره به اینکه پرورش انواع دام و طیور در خوزستان انجام می‌شود، افزود: خواستگاه میگوی پرورشی در کشور چوئبده آبادان بوده است.
به گفته وی، واردات و صادرات دام زنده و فرآورده‌های خام دامی جایگاه خاصی به استان داده است و کنترل بیماری‌های دامی و مشترک بخش مهمی از فعالیت‌های دامپزشکی در خوزستان است.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان تاکید کرد: مجموعه فعالیت‌های دامپزشکی به بهداشت جامعه هدف و جامعه انسانی ختم می‌شود و ایجاد خلل در هر کدام از بخش‌ها اهمیت این وظیفه را نشان می‌دهد.
در این مراسم از زحمات توکلی سرپرست و حزبئی مدیرکل پیشین دامپزشکی خوزستان قدردانی و مصطفی کنارکوهی به عنوان مدیرکل دامپزشکی خوزستان منصوب شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول