اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اهواز خواستار شد:

ارتقای شاخص سلامت کشتارگاه اهواز

خبرگزاری فارس: شهردار اهواز بهبود کیفیت و ارتقای شاخص‌های سلامت کشتارگاه زیر پوشش شهرداری اهواز را خواستار شد.

ارتقای شاخص سلامت کشتارگاه اهواز
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی و امور بین المللی شهرداری اهواز، منصور کتانباف در بازدید از قسمت‌ها و بخش‌های مختلف کشتارگاه دام زیر پوشش شهرداری اهواز و بررسی فرایند تولید گوشت قرمز و مواد پروتئینی مصرفی شهروندان اهوازی، بهبود کیفیت و ارتقای شاخص‌های سلامت این کشتارگاه را برای رسیدن به استانداردهای لازم خواستار شد.
کتانباف در ادامه بر ضرورت اجرای پروژه صنعتی شدن کشتارگاه اهواز و تامین اعتبار آن از طریق منابع پیش‌‌بینی شده در قالب دریافت کمک و تسهیلات از سازمان شهرداری‌های کشور تاکید کرد.
مدیر کشتارگاه شهرداری اهواز نیز در جلسه‌ای که به منظور بررسی مسائل کشتارگاه دام شهرداری با حضور شهردار اهواز و معاون خدمات شهری برگزار شد، خواست که کشتارگاه سنتی اهواز به کشتارگاه صنعتی تبدیل شود.
رضا استکی با بیان اینکه تبدیل کشتارگاه سنتی به صنعتی و احداث اجرای فاز صنعتی و مکانیزه در سوله‌های پیش بینی شده از موضوعات مهم و در حال پیگیری این مدیریت است، گفت: با داشتن زیرساخت‌های آماده و فضای ۱۵ هکتاری مجتمع کشتارگاه اهواز، در صورت تامین اعتبارات لازم این پروژه به زودی اجرا خواهد شد.
وی همچنین اظهار داشت: تغییر و افزایش نرخ خدمات کشتارگاهی همسان با سایر کلانشهر‌ها برای افزایش درآمد، طرح شناسنامه دار کردن لاشه‌های دام (لیبل زنی) برای نخستین بار در خوزستان و اجرای پروژه بهسازی و بازسازی سالن‌های ذبح سبک و سنگین کشتارگاه از اهم برنامه‌های سال جاری کشتارگاه دام شهرداری اهواز است.
مدیر عامل کشتارگاه شهرداری اهواز در حالی توسعه این کشتارگاه را از اولویت‌های سال جاری اعلام می‌کند که در نشست کارگروه ساماندهی کشتارگاه‌های خوزستان در خرداد ماه امسال، تکمیل کشتارگاه نیمه صنعتی شهرداری اهواز با اعتراض و مخالفت اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان منتفی اعلام شد.
معاون محیط زیست خوزستان در این نشست تاکید کرد: کشتارگاه سنتی اهواز که از سال ۷۳ به بهره‌برداری رسیده فاقد مجوز زیست‌محیطی برای استقرار بوده است.
جمال شاکری گفت: این کشتارگاه در حریم شهر اهواز قرار گرفته و با سه روستا نیز فاصله‌ای کمتر از حد مجاز دارد همچنین با توجه روند توسعه کلان شهر اهواز به ویژه در این محور (جاده بقایی) و ساخت و سازهایی که صورت گرفته، همچنین نزدیکی به رودخانه کارون، وجود کشتارگاه نیمه صنعتی اهواز در این محل مغایر با ضوابط زیست‌محیطی است و با احداث آن مخالفت می‌شود.
بر اساس این گزارش ۴۶ درصد کشتار دام خوزستان در کشتارگاه شهرداری اهواز انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول