اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم:

فراهم کردن زیرساخت برای معادن نیازمند توجیه اقتصادی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم گفت: فراهم کردن زیرساخت برای معادن استان نیاز به توجیه اقتصادی و بازدهی بالا دارد.

فراهم کردن زیرساخت برای معادن نیازمند توجیه اقتصادی است
مجید آوری‌فرد امروز درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تامین زیرساخت برای معادن استان اظهار داشت: فراهم کردن زیرساخت‌ها برای معادن با بخش صنعت متفاوت است.
وی ادامه داد: در مناطقی که تمرکز استقرار معادن وجود دارد، معادن دارای مواد معدنی ارزشمند و با بازده بالا هستند که در این شرایط امکان فراهم کردن زیرساخت‌ها وجود دارد چرا که این مسئله دارای توجیه اقتصادی است.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم با بیان اینکه معادن معمولا در جاده‌های صعب‌العبور هستند و برق و گاز ندارند، خاطرنشان کرد: فراهم کردن امکانات برای برخی معادن توجیه اقتصادی ندارد یعنی فراهم کردن امکانات برق و راه بازده اقتصادی ندارد.
آوری‌فرد با بیان اینکه فراهم کردن راه نیاز اصلی اکثر معادن است، گفت: معمولا راه‌های معادن غیرآسفالته است و برخی معادن با ژنراتور برای خود برق تولید می‌کنند و ماده معدنی را از محل معدن جدا کرده و به شهرک صنعتی برده و برروی آن فناوری انجام می‌دهند.
وی اذعان داشت: وزارت صنایع برای فراهم کردن زیرساخت معادن بودجه محدودی دارد و با بررسی در استان‌ها، در فراهم کردن زیرساخت‌ معادنی که توجیه اقتصادی داشته باشد، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم در ادامه یادآور شد: مطالعات راه دسترسی به دریاچه نمک در استان انجام داده است و منتظر تامین اعتبار استانی و ملی هستیم.
وی با بیان اینکه اختصاص بودجه برای این پروژه در سفرهای دولتی مطرح شد اما اعتباری تخصیص پیدا نکرد، عنوان داشت: 24 میلیارد تومان برای راه دسترسی به دریاچه نمک نیاز است که از بودجه استانی برای آغاز کار استفاده شد که در ادامه با کمک‌های ملی به نتیجه خواهیم رسید.
آوری‌فرد یادآور شد: دریاچه نمک از ذخایر ارزشمند استان است و در تلاش برای جذب سرمایه‌گذار خوب برای آن هستیم که از طریق مزایده بخش خصوصی به سرمایه‌گذار توانمند واگذار شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول