اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

نظام حمایتی کشور به سمت صنعت بیمه‌ای پیش برود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجل تاکید کرد: نظام حمایتی در کشور باید به سمت بیمه‌ای پیش برود.

نظام حمایتی کشور به سمت صنعت بیمه‌ای پیش برود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، انوشیروان محسن بندپی ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان مازندران اظهار داشت: عدالت اجتماعی محوری‌ترین هدف انقلاب اسلامی و کارگزاران نظام است.
وی تصریح کرد: با شروع انقلاب اسلامی ایران سازمان‌ها و نهادهایی که رشد کردند در راستای فقرزدایی و محرومیت‌زدایی در کشور قدم نهادند.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال 57 شاخص فقر مطلق در کشور 47 درصد بود، تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده در سال گذشته این میزان به 12 درصد رسیده است.
این مسئول با مقایسه میزان نابرابری شاخص درآمد در سال 57 بیان داشت: در آن سال‌ها نابرابری درآمد حدود کمتر از یک درصد بود که به برکت انقلاب اسلامی ایران در سال گذشته به چهار دهم رسیده است.
محسنی یکی از درخشان‌ترین سازمان‌های پس از انقلاب اسلامی ایران که با رویکرد علمی و تخصصی در کشور ایجاد شد را سازمان بهزیستی عنوان و خاطرنشان کرد: دو نگاه فقرزدایی و تقویت بیمه باید در افق برنامه‌های سازمان بهزیستی قرار گیرد.
وی یادآور شد: سازمان بهزیستی به لحاظ نوع خدمات گیرنده‌هایی که دارد و مراقبت‌های ویژه‌ای که در برنامه کار خود دارد یکی از موفق‌ترین سازمان‌های تشکیل شده بعد از انقلاب اسلامی بود.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری مناسب مجلس با وزیر جدید رفاه، کار، تعاون و امور اجتماعی ابراز داشت: باید پنج محور اساسی را برای ارتقای برنامه‌های سازمان بهزیستی در دستور کار قرار داد.
این مسئول نخستین برنامه را هدایت منابع حاصله از قانون هدفمندی یارانه‌ها برای گسترش تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: نظام کشور باید به سمت بیمه محوری و تقویت بیمه حرکت کند.
محسنی توانمندسازی افراد خدمات‌گیرنده از بهزیستی را دیگر رویکرد برنامه سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد و یادآور شد: تغییر روش حمایتی به بیمه دیگر برنامه‌های پیش روی سازمان بهزیستی کشور است.
وی ادامه داد: خروج تصدیگری دولت و افزایش حضور خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد دیگر برنامه‌ای است که توسط دولت و مجلس برای سازمان بهزیستی تدوین شد و کاهش نرخ آسیب‌پذیری و آسیب‌های اجتماعی نیز باید انجام شود.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در ادامه توسعه خدمات پیشگیرانه و ارائه خدمات آموزشی را دیگر برنامه‌های مشترک دولت و مجلس عنوان کرد و متذکر شد: توانمندسازی و آموزش خانواده‌ها باید به طور جد در سازمان بهزیستی پیگیری شود.
این مسئول در پایان با بیان اینکه 9.8 دهم درصد افراد جامعه در ابعاد مختلف با سازمان بهزیستی در ارتباط هستند، اذعان  داشت: قانون حمایت از اشتغال معلول در ادارات که توسط مجلس تصویب شد باید به طور جد در استان‌ها و کشور پیگیری شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول