اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران:

عملکرد بانکها نظارت دقیق و علمی شوند

خبرگزاری فارس: نائب رئیس خانه صنعت و معدن ایران که ریاست خانه صنعت و معدن مازندران را نیز دارد، تقویت نظارت دقیق و علمی بر عملکرد بانک‌ها را خواستار شد.

عملکرد بانکها نظارت دقیق و علمی شوند
داریوش هندویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری گفت: واحدهای تولیدی در طول زمان فعالیت، نیاز به نقدینگی و سرمایه در گردش پیدا می‌کنند که تنها طریق تامین آن بانک‌ها، موسسات پولی و شرکت‌های واسطه‌ای مالی هستند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های واسطه در کشور ما فعال نیستند و فقط بانک‌های دولتی و خصوصی به طور مستقیم به ارائه تسهیلات بانکی به کارخانجات می‌پردازند.
نائب رئیس خانه صنعت و معدن ایران که ریاست خانه صنعت و معدن مازندران را نیز برعهده دارد، یادآور شد: هم اکنون با توجه به کمبود منابع مالی و سرمایه، بانک‌ها در حداقل‌ها اقدام به پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات بلندمدت به واحدهای تولیدی می‌کنند که در این شرایط لازم است نمایندگان مجلس دست از مخالفت با افزایش منابع بانک‌ها بردارند و به یاری تولیدکنندگان و کارآفرینان بشتابند و لایحه دولت در این ارتباط را هرچه سریع‌تر تصویب کنند.
نائب رئیس شبکه سراسری خانه‌های صنعت و معدن ایران خواسته نمایندگان از بانک‌ها برای افزایش سرمایه و منابع خود از طریق دریافت معوقات را در کوتاه مدت غیرواقعی و غیرعملی عنوان کرد و خواستار تغییر موضع آنان شد چرا که این اقدام زمان‌بر و طولانی خواهد بود.
هندویی تصریح کرد: همچنان‌ که نمایندگان مطلع هستند بخش عمده مطالبات بانک‌ها از شرکت‌ها و موسسات دولتی است و تقاضای جدی ما از وکلای ملت، این است که برای حفظ اشتغال موجود و جلوگیری از تبعات تعطیلی و ورشکستگی کارخانجات هر چه سریع‌تر نسبت به افزایش منابع بانک‌ها مبادرت ورزند.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود منابع بانکی بانک‌ها به ویژه بانک صنعت و معدن قادر به عملی کردن مصوبات ستاد تسهیل و پشتیبانی امور تولیدی که به منزله مصوبه هیئت وزیران است، نیستند و میزان قابل ملاحظه‌ای از اعلام آمار ارائه تسهیلات فعلی توسط بانک‌ها تمدید وام‌های قبلی با نرخ سود بالاتر است. 
این مسئول متذکر شد: نباید به مندرجات بسته سیاستی و نظارتی بانک مرکزی و ارائه آمار و ارقام مصوبات ستاد تسهیل دلخوش کرد، زیرا در عمل به جهت نبود منابع امکان پرداخت تسهیلات به شرکت‌های تولیدی وجود ندارد.
هندویی اذعان داشت: حال که امکان افزایش منابع وجود دارد و کشور دارای منابع خوب ریالی و ارزی بوده و واحدها نیز به شدت به این منابع نیازمند است تقاضا می‌کنیم هرچه زودتر تصمیم‌های شایسته در این ارتباط اتخاذ شود.
وی در پایان تقویت نظارت دقیق و علمی بر عملکرد بانک‌ها را خواستار شد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول