اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

گرامیداشت دفاع مقدس تقویت روحیه دشمن‌ستیزی است

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس موجب تقویت روحیه دشمن‌ستیزی در میان جوانان می‌شود.

گرامیداشت دفاع مقدس تقویت روحیه دشمن‌ستیزی است
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سیداکبر علیزاده ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در گچساران اظهار داشت: در بعد از دوران جنگ در کشور عراق سالگردی وجود ندارد و نگاه ارزشمندی به جنگشان صورت نمی‌گیرد.
وی افزود: در کشور ما هر سال بهتر از سال گذشته ارزش‌های معنوی این دوران بیان شده و هر سال جلوه جدیدی از دفاع مطرح می‌شود.
فرماندار گچساران گفت: گچساران و جوانان فداکارش خاطرات به یاد ماندنی در جنگ تحمیلی به جای گذاشتند که ایثارگری آن‌ها تا همیشه در تاریخ زرین ایران اسلامی ثبت خواهد بود.
علیزاده با اشاره به ایثار و رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و دفاع جانانه آنان از دین و کشور، بر انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان تاکید کرد.
فرماندار گچساران زنده نگه داشتن یاد شهدا را یک تکلیف دانست و تصریح کرد: ایثارگران دوران دفاع مقدس مجاهدانی هستند که ملت ایران تا ابد قدردان مجاهدت و تلاش آنان در حفظ انقلاب است.
وی جهاد و مجاهدت را از واژگان مقدس در دین مبین اسلام و کتاب آسمانی قرآن کریم عنوان کرد و گفت: جوانان ما در دوران دفاع مقدس با الگو گرفتن از این واژه‌ها و عمل به آن، باعث عزت و سربلندی کشور شدند.
این مسئول با اشاره به سی و یکمین سالگرد دفاع مقدس و تجاوز نظامی به کشور، هفته دفاع مقدس را فرصت مناسبی برای بازخوانی و یادآوری ایثار، از خود گذشتگی و رشادت‌های نسل اول انقلاب دانست.
این مقام اجرایی گچساران افزود: این نسل در تبعیت از ولایت و در دفاع از دین و کشور از جان و مال خویش گذشتند و هشت سال جانانه در صحنه حضور یافتند.
علیزاده بیان داشت: فرهنگ دفاع مقدس باید برای همیشه زنده بماند که هفته دفاع مقدس فرصت بسیار مناسبی برای این حرکت است.
فرماندار گچساران با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی، بر استفاده از این فرصت و برنامه‌ریزی مناسب و خوب تأکید کرد.
وی در ادامه گفت: برای انجام چنین کارهایی باید تفکر ملی داشت و مردم هم از ما انتظار دارند که در این موضوعات ورود پیدا کرده و در انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس تلاش شود.
این مسئول ابراز داشت: شعار امسال هفته دفاع مقدس، دفاع دیروز و ایران سربلند امروز است.
علیزاده متذکر شد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت، ایثارگری، جان‌فشانی و نماد دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن عزیز ایران اسلامی است.
فرماندار گچساران با اشاره به اینکه گرامیداشت این هفته آثار شگرف فرهنگی، ملی و اسلامی در افکار جامعه به ویژه نسل جوان دارد عنوان کرد: توجه به بزرگداشت این هفته سبب تقویت روحیه دشمن‌ستیزی در بین جوانان می‌شود.
علیزاده گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است تا نسل امروز را با رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس در برابر  دشمنان این مرز و بوم آشنا کنیم.
وی ادامه داد: هر چند دشمنان سعی در تضعیف این روزهای بزرگ دارند، اما باید با اقدامات فرهنگی مناسب و همچنین اجرای برنامه‌های تخصصی و ویژه نسل امروز با هشت سال دفاع مقدس بیش از گذشته آشنا شوند.
فرماندار گچساران عنوان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا از مهم‌ترین اولویت‌ها برنامه‌ها بوده و مسئولان و روسای ادارات و نهادها باید به آن توجه ویژه و اساسی داشته باشند.
علیزاده اذعان داشت: این امر مختص یک هفته و یا روز خاصی نبوده و در  تمام روزها و ساعات باید به آن پرداخت و همواره یاد و خاطره دلاورمردی‌های ایثارگران در جامعه زنده نگه داشته شود.
ترسیم دوران هشت سال دفاع مقدس، آگاه‌سازی بسیجیان و اقشار مختلف مردم از توطئه‌های دشمنان، افشاگری روش‌های تخریبی فتنه‌های مخالفان نظام، ایجاد روحیه ایثار و ستیز ناپذیری نسل جوان، بیان نقش محوری رهبری و ولایت‌مداری رزمندگان در دوران جنگ و بیان دستاوردهای سال‌های دفاع مقدس از جمله اهداف پیش‌بینی شده برای برنامه‌های هفته دفاع مقدس در گچساران است.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول