اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد؛

کمبود کنتور برق در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: تابستان امسال با وجود گرم بودن بیش‌از حد هوا در آذربایجان غربی کمبود کنتور برق برای نصب اشتراک جدید به یکی از معظلات این بخش تبدیل شده است.

کمبود کنتور برق در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها و تقاضا برای تفکیک انشعاب‌ها در واحدهای مسکونی چند واحده توسط صاحبان این واحدها مشکلات زیادی متوجه شرکت توزیع برق آذربایجان غربی و مشترکانی که اقدام به تفکیک کنتور برق کرده‌اند شده است.
در این راستا شاهد معطلی تعداد زیادی از افراد درخواست‌کننده برای دریافت اشتراک جدید بودیم به طوری‌ که از ماه‌های گذشته این موضوع به یکی از معضلات استان تبدیل شده بود.
به انتظار ماندن غیرمعمول توسط درخواست‌دهندگان اشتراک جدید برق در آذربایجان غربی نوعی بدبینی در بین مردم نسبت به خدمات کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان در بخش واگذاری انشعاب شده است و در این میان عده‌ای از افراد منتقد این موضوع را به اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها نسبت داده و از وضع به وجود آمده در این زمینه سوء استفاده و تعبیرهای نادرست می‌کنند، ارائه اطلاعات نادرست به درخواست دهندگان انشعاب جدید توسط سیم‌بان‌های شرکت توزیع نیروی برق نیز معضل را دو چندان کرده است.
از سوی دیگر کمبود تعداد سیم‌بان در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی نیز به این موضوع دامن می‌زند هر چند با افزایش تعداد سیم‌بان‌های این شرکت کنتوری در اختیار شرکت برق استان برای نصب نبود ولی کمبود سیم‌بان یکی از مواردی است که مردم و مسئولان این شرکت را در آذربایجان غربی دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است، به طوری ‌که حل خرابی توسط این شرکت در ارومیه به دلیل کمبود سیم‌بان ساعت‌های متمادی و شاید 24 ساعت طول می‌کشد.
ولی آنچه مردم را در چند ماه گذشته در تنگا قرار داده کمبود کنتور برق در این استان است.
در این میان بسیاری از متقاضیان در تلاش برای دریافت نخستین اشتراک برای واحدهای مسکونی یا واحدهای تولیدی خود هستند؛ با گرمای طاقت‌فرسای امسال و نبود برق برای استفاده از وسائل سرمایشی، متقاضیانی که نصب نخستین اشتراک برق آنها به تعویق افتاده را دو چندان ناراحت می‌کند چرا که بعد از این همه رشد و توسعه در استان در بخش‌های مرکزی و روستایی، افراد متقاضی با ساکن شدن در منازل خود از چراغ نفتی یا چراغ گازی استفاده می‌کنند و از نعمت برق محروم هستند.

* شرکت برق پاسخگو باشد
(ش.فرهنگ) یکی از متقاضیان درخواست اشتراک جدید برق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه گفت: با گذشت چهار ماه از درخواست و واریز حق انشعاب هنوز نتوانسته‌ام انشعاب جدید برق بگیرم.
وی با انتقاد از روند واگذاری انشعاب در ارومیه، تصریح کرد: در مراجعه‌های مکرر به شرکت توزیع برق آذربایجان غربی کارکنان این شرکت کمبود کنتور را دلیل تعویق در نصب انشعاب برق عنوان کردند.
فرهنگ، با بیان اینکه اگر شرکت برق با کمبود کنتور مواجه است حق واگذاری انشعاب را نگیرد، افزود: دریافت حق انشعاب از مشترکان و عدم واگذاری انشعاب برق یکی از مواردی است که باید شرکت برق پاسخگوی آن باشد.
وی با بیان اینکه عنوان می‌شود نبود کنتور مشکل کشوری است، گفت: اگر چه این مشکل کشوری است ولی نباید حق و حقوق مردم نادیده گرفته شود چرا که شرکت توزیع برق استان می‌توانست با در میان گذاشتن این موضوع با متقاضیان آنها را متقاعد کند تا بعد از گذشت چندماه برای دریافت انشعاب جدید به این شرکت مراجعه کنند.

* مشکل کمبود کنتور کشوری بود
مدیرروابط عمومی شرکت توزیع برق استان گفت: مشکل کمبود کنتور در آذربایجان غربی برطرف شده است.
احمد عظیم‌خانی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تامین برق و انشعاب این دسته از متقاضیان اندیشیده شده و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد، اظهار داشت: برخی شهروندان نیز که در آپارتمان‌های خود دارای یک کنتور مشترک هستند در صدد تفکیک کنتور برآمده‌اند که ضمن اعلام آمادگی این شرکت برای تفکیک کنتورهای آنان تا زمان منفک نشدن کنتورهای آنان، برق مصرفیشان بین تعداد خانوار موجود در آن واحد یا آپارتمان تقسیم و محاسبه خواهد شد.
وی با بیان اینکه این مشکل سراسری است و به کاهش میزان تولید کارخانه سازنده کنتور بر می‌گردد، تصریح کرد: کنتور لازم برای واگذاری انشعاب جدید تهیه شده و به زودی کنتورهای درخواست‌کنندگان اقدام به نصب کنتور می‌کنند.
این مسئول افزود: نصاب‌های کنتور از ساعات نخستین روز تا اذان مغرب اقدام به نصب کنتور می‌کنند و در این راستا تعداد نصب‌کننده کنتور را 2 تا 3 برابر افزایش داده‌ایم.
عظیم‌خانی در پاسخ به تعداد نصاب‌های این شرکت اعلام کرد: آمار دقیقی از تعداد نصاب‌های کنتور ندارم.
 در این میان مشکل کمبود کنتور ناشی از هر عاملی باشد هنوز حل نشده و مشکلاتی را برای مردم استان آذربایجان غربی که گرم‌ترین تابستان را در چند سال اخیر تجربه کردند ایجاد کرده است و حل این مشکل به عهده دست‌اندرکاران شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی است چرا که با تولید بیش از یک هزار مگاوات ساعت برق در آذربایجان غربی مردم انتظار گذراندن شبی بدون برق ندارند.
گزارش از: مریم رسولی
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول