اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد سمنان خبر داد:

ارسال 500 اثر به دبیرخانه جشنواره کبوتر حرم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان گفت: تاکنون 500 اثر به دبیرخانه جشنواره داستان‏نویسی کبوتر حرم ارسال شده است.

ارسال 500 اثر به دبیرخانه جشنواره کبوتر حرم
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا خطیبی پیش از ظهر امروز در شورای هماهنگی برنامه‌های ویژه دهه کرامت که در فرمانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: هر ساله هم‌زمان با گرامیداشت دهه کرامت، جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در کشور برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: این جشنواره شامل بخش‌های متنوعی است که برگزاری هر یک از این بخش‌ها هر سال به یکی از استان‌های کشور واگذار می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان گفت: در سال جاری، استان سمنان از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان قطب داستان‏نویسی کشور، مسئول برگزاری بخش داستان‏نویسی این جشنواره با عنوان «کبوتر حرم» شده است.
خطیبی افزود: داوران این بخش از دو روز گذشته که مهلت ارسال آثار به دبیرخانه مسابقه کبوتر حرم به اتمام رسیده است، کار بازخوانی آثار را آغاز کرده‌اند.
وی تصریح کرد: این جشنواره در روزهای هفتم و هشتم مهر ماه سال جاری هم‌زمان با میلاد پربرکت حضرت فاطمه معصومه (س) در شهرستان سمنان برگزار می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، در سال جاری تصمیم گرفته شد با کمک شورای فرهنگی عمومی استان سمنان برای برقراری عهد اخوت بین استان سمنان و آستان قدس رضوی برنامه‌ای ارائه شود.
خطیبی اظهار داشت: بدین منظور یک کاروان دوچرخه‏سواری 80 نفره تحت عنوان «کاروان آفتاب» تشکیل دادیم و این کاروان شامل 10 گروه هشت نفره از اصناف مختلف شهرستان سمنان است.
وی تصریح کرد: به نام مبارکت امام  رضا (ع)، هشتمین پیشوای مسلمانان در این کاروان گروه‌های دوچرخه‏سواری هشت نفره از صنف پزشکان، فرزندان خانواده‌های معظم شهدا، اساتید دانشگاه‌ها، سادات و ... حضور دارند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان گفت: این کاروان در روز هفتم مهر ماه مصادف با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به همراه هدایایی به سمت مشهد مقدس حرکت می‌کنند.
خطیبی ادامه داد: در هر یک از شهرهای بین راه یک شب توقف خواهند داشت و مسئول برگزاری جشن‌های متنوع در آن شهرها خواهند بود.
وی اظهار کرد: علاوه بر این، این گروه‏ها با حضور در پشت در برخی از منازل به عنوان مهمانان امام رضا (ع) هدایایی به مردم تقدیم و از آنها درخواست می‌کنند اگر نامه و یا هدیه‌ای برای آستان قدس رضوی دارند به آنها بدهند که همراه خود به مشهد ببرند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان گفت: همچنین هر شب با حضور هشت روحانی حاضر در این کاروان حلقه‌های معرفتی خواهند داشت و سرانجام در روز تولد امام رضا (ع) این کاروان مورد استقبال خادمان استان قدس رضوی قرار می‌گیرند.
خطیبی یادآور شد: در پایان مراسم نیز پیمان‏نامه برادری دو استان سمنان و خراسان رضوی با حضور استانداران این دو استان برای برقراری تعاملات بیشتر فرهنگی امضا می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول