اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری؛

موانع سرمایه‌گذاران گلستان برطرف شد

خبرگزاری فارس: معاون اقتصادی سازمان امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با ارائه خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری مشکلات و موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران را مرتفع می‌کند.

موانع سرمایه‌گذاران گلستان برطرف شد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امیر مرتضوی صبح امروز در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: این مرکز با منظور استقرار سازماندهی مناسب و علمی در راستای تسهیل و تسریع امور مربوط به سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران و تمرکز بخشیدن به مراجعات سرمایه‌گذاری خاری در یک کانون واحد تشکیل شده است.
وی با اشاره به پروژه‌های ثبت شده در بخش‎های مختلف اقتصادی گفت: در بخش گردشگری 61 پروژه با میزان اشتغال کامل 4 هزار و 750 و میزان سرمایه‌گذاری 35 درصد، بخش خدمات و بازرگانی 54 پروژه با میزان اشتغال کامل 16 هزار و 119 و میزان سرمایه‌گذاری 3؛3 درصد بوده است.
معاون اقتصادی سازمان امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: در بخش کشاورزی 48 پروژه با میزان اشتغال کامل 782 و میزان سرمایه‌گذاری هشت درصد و بخش صنایع و معادن 67 پروژه با میزان اشتغال کامل 16 هزار و  119 و میزان سرمایه‌گذاری 50 درصد به ثبت رسیده است.
به گفته وی یکی از سرمایه‌گذاری‎های خارجی در استان شرکت سیمان پیوند گلستان است که در کیلومتر پنج جاده گالیکش به مشهد در زمینی به مساحت 57 هکتار بنا شده که کل سرمایه‌گذاری این پروژه 177 میلیارد تومان است که حدود 27 میلیارد تومان از کل سرمایه‌گذاری با منشا خارجی است.
مرتضوی ضمن تشریح اقدامات مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان خاطرنشان کرد: با ایجاد این مرکز مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاری  و بروکراسی اداری کاهش یافته، زیرساخت‎ها فراهم و قابلیت‎ها و فرصت‎های سرمایه‌گذاری در استان شناسانده شده است.
وی تصریح کرد: چنانچه در هر مرحله‌ای از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذار با مشکلی مواجه شود می‎تواند با مراجعه به مرکز و طرح موضوع در راستای حل آن گام‎های موثری بردارد.
معاون اقتصادی سازمان امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: تاکنون بیش از 150 فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی و 75 فرصت سرمایه‌گذاری در سایت سازمان درج شده است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول