اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی اعلام کرد:

جابه‌جایی 2000 واحد مسکونی زیرکوهی در ماکو

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: جابه‌جایی 2 هزار واحد مسکونی زیرکوهی در ماکو در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی قرار دارد.

جابه‌جایی 2000 واحد مسکونی زیرکوهی در ماکو
ایوب عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: جابه‌جایی این تعداد واحد مسکونی زیرکوهی در دو فاز انجام می‌گیرد که در فاز نخست اجرای این طرح 620 واحد مسکونی زیر کوهی ماکو جابه‌جا می‌شوند.
وی با اشاره به جابه‌جایی تعدادی از این واحدها، تصریح کرد: در فاز نخست اجرای این طرح 200 واحد آپارتمانی تعریف و اجرا شده است و بر این اساس بخشی از واحدهایی که باید جابه‌جا می‌شدند به این آپارتمان‌ها انتقال یافته‌اند.
این مسئول با اشاره به تامین زمین مورد نیاز برای این منظور، افزود: مابقی واحدها نیز با تامین زمین مورد نیاز در آینده نزدیک جابه‌جا می‌شوند.
عزیزی با بیان اینکه واگذاری این زمین‌ها براساس اولویت و براساس قرعه‌کشی که شده انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: در این زمینه ساخت مسکن مهر در قالب تسهیلات مسکن مهر در آینده نزدیک اجرا می‌شود.
وی با اشاره به حمایت‌های مادی از صاحبان واحدهای زیرکوهی ماکو، گفت: برای صاحبان این واحدها به منظور جابه‌جایی واحدهای در معرض خطر ریزش کوه 5 میلیون تومان وام بلا عوض برای هر واحد پرداخت شده است.
این مسئول با بیان اینکه آذربایجان غربی منطقه کوهستانی است و خطرات متعددی برخی از مناطق و واحدهای مسکونی به‌ ویژه در روستاها را تهدید می‌کند، اظهار داشت: ایمن‌سازی واحدهای مسکونی یکی از مواردی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در سال‌های گذشته به آن توجه دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: خطر ریزش کوه در ماکو، خطر تخریب به واحدهای مسکونی بر اثر جاری شدن سیل وقوع زلزله از جمله تهدیداتی است که برخی از واحدهای مسکونی روستایی استان را درگیر کرده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول