اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح روستاها؛

شاخص بهره‌مندی کردستان از آب شرب بالاتر از متوسط کشوری است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفار استان کردستان گفت: شاخص برخورداری از آب اشامیدنی سالم در سطح روستاهای استان 77 درصد است که این شاخص از متوسط کشوری بالاتر است.

شاخص بهره‌مندی کردستان از آب شرب بالاتر از متوسط کشوری است
رحمان رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: آب شرب روستاهای استان از طریق 414 حلقه چاه عمیق و نیمه‌عمیق، 419 ایستگاه پمپاژ، 75 رشته قنات، یک‌هزار و 444 مخزن آب شرب و یک‌هزار و 555 دهنه چشمه تامین می‌شود.
وی افزود: سالانه 15 میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب آشامیدنی روستاهای کردستان هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه تعداد 843 روستا و 390 هزار نفر از جمعیت روستاهای استان از نعمت از آب آشامیدنی سالم برخوردارند، گفت: 117 پروژه با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال در سال جاری از محل اعتبارات مصوب کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌های استان برای تمام طرح‌های سرمایه‌ای سال 90 اختصاص یافته است که در زمینه توسعه و بازسازی روستاها، آبرسانی سیار، تجهیز آزمایشگاه، مطالعات و اجرای طرح‌های آب آشامیدنی و فاضلاب روستاها هزینه می‌شود.
رحیمی در زمینه تامین آب روستاهای بالای سدهای استان، افزود: تکمیل شبکه فاضلاب داخل روستاها و طراحی تصفیه‌خانه فاضلاب پنج روستای بالای سد قشلاق سنندج، 9 روستای زریوار مریوان، پنج روستای بانه و 21 روستای بالای سد سقز در دردست مطالعه و بررسی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کردستان اضافه کرد: در حال حاضر تعداد 18 روستای استان در اولویت مطالعه قرار گرفته است.
وی اعتبارات مورد نیاز این روستاها را 11 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون بالغ بر 3 میلیارد تومان آن هزینه شده است.
رحیمی یادآور شد: از محل تسهیلات بانکی مقرر است در سال جاری به منظور ایجاد تاسیسات شبکه آب و فاضلاب روستاها بالغ بر 3 میلیارد تومان برای سه روستای خامسان کامیاران، قروچای دهگلان و شوی بانه اختصاص یابد.
وی گفت: اجرای طرح‌ها و پروژه‌های فاضلاب در 100 روستای کردستان در سفر مقام معظم رهبری به استان برای مدت سه سال مصوب شد که در حال اجراست.
مدیرعامل شرکت آبفار افزود: دولت نهم بیش از 72 میلیارد تومان برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی روستایی اختصاص داده است که این میزان اعتبار 4.5 برابر اعتبارات دولت‌های قبلی است و این نشان‌دهنده توجه دولت عدالت‌محور به مناطق محروم روستاست.
رحیمی خاطرنشان کرد: در سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان بالغ بر 24 میلیارد و 120 میلیون تومان اعتبار در قالب 80 پروژه در 221 روستای استان مصوب شد که با اجرای این پروژه‌ها 24 هزار و 117 خانوار از نعمت آب آشامیدنی و سالم بهره‌مند خواهند شد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول