اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفار شهرستان بهار خبر داد:

کاهش 13.6 درصدی مصرف آب روستایی در بهار

خبرگزاری فارس: مدیر آبفار شهرستان بهار گفت: بعد از هدفمندی یارانه‌ها مصرف آب شرب روستایی شهرستان بهار 13.6 درصد کاهش داشته است.

کاهش 13.6 درصدی مصرف آب روستایی در بهار
علی‌ نظری‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: عملیات آبرسانی به روستای گنبدان شهرستان بهار با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 600 میلیون ریال  به اتمام رسیده است.
وی عملیات اجرایی این پروژه را شامل حفر یک حلقه چاه، اجرای هشت کیلومتر خط انتقال و لوله‌گذاری و اجرای 4 هزار و 50 متر خط انتقال برق برشمرد.
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان بهار ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام گرفته برای این روستا می‌توان به احداث یک واحد ایستگاه پمپاژ بین راهی با ظرفیت 50 متر مکعب، احداث مخزن بتنی 200 متر مکعبی، فنس‌کشی اطراف چاه و مخزن و نصب دو مورد سیستم تله متری و کنترل از راه دور تأسیسات آب شرب روستایی برشمرد.
وی بیان داشت: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این پروژه ضمن بهره‌مندی تعداد یک هزار و 233 نفر از آب شرب سالم و بهداشتی، افزایش ضریب اطمینان در سطح بهداشت جامعه روستایی و زمینه بهبود شاخص سلامت کل جامعه را شاهد و ناظر خواهیم بود.
نظری‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و برکات آن اظهار داشت: مصرف آب شرب روستایی شهرستان بهار بعد از هدفمندسازی یارانه‌ها در سال جهاد اقتصادی با همکاری اهالی روستاهای این شهرستان، 13.6 درصد کاهش یافته است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: به همت همکاران آب و فاضلاب روستایی شهرستان اقدامات صورت پذیرفته در حوزه امور مشترکین در سال گذشته شامل 510 مورد واگذاری انشعاب، 14 مورد شناسایی انشعابات غیر مجاز و یک هزار و 834 مورد تعویض کنتور خراب است.
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان بهار در پایان تصریح کرد: در سال 89 با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد و 370 میلیون ریال، تعداد 17 پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان بهار به بهره‌برداری رسیده است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها مشکل کمبود آب 29 هزار و 6 نفر از اهالی روستاهای این شهرستان رفع شد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول