اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور عشایر چهارمحال و بختیاری خبر داد:

توزیع 700 تن جو بین عشایر چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: امسال بیش از 700 تن جو بین عشایر این استان توزیع شد.

توزیع 700 تن جو بین عشایر چهارمحال و بختیاری
خالد طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این میزان جو خریداری شده به‌منظور تأمین خوراک دام از طریق اتحادیه عشایر در اختیار جامعه عشایر این استان قرار داده می‎شود.
وی با بیان اینکه خشکسالی‌های در سال‌های اخیر صدمات فراوانی به مراتع این استان وارد کرده است، گفت: به‌منظور کمک به جامعه عشایری این استان در راستای تعلیف دام خریداری بیش از 300 تن جو در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.
طاهری بیان کرد: جامعه عشایری این استان می‌توانند با مراجعه به اتحادیه عشایری جو موردنیاز خود را خریداری و تأمین کنند.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین در سال گذشته بیش از 800 تن جو از سوی اتحادیه امور عشایری بین جامعه عشایری این استان توزیع شد.
وی با بیان اینکه ماهانه بیش از 3 هزار تن کنسانتره در کارخانجات تولید خوراک دام این استان تولید می‌شود، گفت: این اداره‌کل آمادگی دارد کنسانتره خوراک دام موردنیاز دامداران را در اختیار عشایر این استان قرار دهد.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات این سازمان برای جلوگیری از خسارات ناشی از خشکسالی به عشایر این استان افزود: هم‌اکنون این سازمان از طریق تانکرهای آبرسانی سیار که مشتمل بر پنج دستگاه تراکتور و سه دستگاه کامیون است، آب شرب مورد نیاز دام عشایر را در شهرستان‌های هفتگانه این استان تأمین می‌کند.
طاهری مجموع دام‌های عشایر این استان را 2 میلیون واحد دامی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 30 درصد دام‌های عشایر این استان زیر پوشش بیمه هستند.
این مقام مسئول جامعه عشایری را یک واقعیت اجتماعی و بخشی از ساختار تاریخی، فرهنگی و عضو فعال پیکره جامعه ملی دانست و گفت: هرچند نسبت جمعیت عشایر کمتر از جمعیت شهر و روستا است، اما تأثیر اقتصادی اجتماعی و نقش دفاعی آنان انکارناپذیر بوده و بدون تردید یکی از میراث‌های گرانقدر هستند که چند برابر نسبت جمعیت‌شان در تأمین فرآورده‌های دامی کشور نقش دارند.
وی به مهم‌ترین مشکلات معیشت عشایر این استان اشاره کرد و افزود: پایین بودن شاخص‌های توسعه انسانی در جامعه عشایری، دسترسی نداشتن به مقاطع تحصیلی مختلف، آسیب‌پذیری شدید در مقابل حوادث و سوانح طبیعی و تصادفات بین جاده‌ای که در زمان کوچ به وقوع می‌پیوندد، نداشتن مقاومت و استحکام مسکن عشایری و کمبود مواد غذایی مورد نیاز برای تعلیف دام عشایر از مهم‌ترین این مشکلات است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول