اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون کار و امور اجتماعی مجلس:

تنها راه حل معضل بیکاری اجرای اصل 44 است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون کار و امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی اجرای اصل 44 را تنها راه حل معضل بیکاری دانست.

تنها راه حل معضل بیکاری اجرای اصل 44 است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مراد‌علی منصوری‎رضی صبح امروز در جمع کارآفرینان رامیان با بیان اینکه چگونگی اجرای اصل 44 در حل معضل بیکاری موثر است، اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه هفت ماده ویژه اشتغال در نظر گرفته شده که با طی این مسیر می‎توان به اشتغال مطلوب کشور دست یافت.
وی با اشاره به اینکه از طریق تعاونی‎ها می‎توان اشتغال پایدار را ایجاد کرد، افزود: دولت 5؛2 میلیون شغل اعلام و موارد، معیارها و تسهیلات بانکی را نیز برای تحقق آن در نظر گرفته است.
منصوری‎رضی با اشاره به اینکه توسعه اشتغال پایدار از روستاها شروع می‎شود، خاطرنشان کرد: ما باید بر اساس واقعیت‎ها و با همفکری و همکاری همه دستگاه‎ها در روستاها اقدام به حل این مشکل کنیم چرا که گرفتن هر تسهیلات نیاز به داشتن دو ضامن کارمند است که برای روستاییان که اغلب مشاغل آزاد هستند مقدور نیست که می‎توان با تشکیل شرکت‎های تعاونی در این خصوص نظارت داشته تا با حمایت آنها بتوان اشتغال پایدار را در روستاها به وجود آورد.
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه‎های استان باید متناسب با نیز رشته‎های علمی را وارد دانشگاه کنند، متذکر شد: بین اشتغال ایجاد شده و میزان فارغ‎التحصیلان دانشگاهی تناسبی وجود ندارد.
وی همچنین از طرح بیمه بیکاری در کمیسیون کار و امور اجتماعی مجلس خبر داد و اذعان اشت: در این طرح بیکاران متقاضی کار تا زمانی که به شغل مورد نظر برسند آقایان تا حداقل 25 سال و خانم‎های سرپرست خانوار یا بدسرپرست از حمایت تامین اجتماعی قرار می‎گیرند.
انتهای پیام/ن30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول