اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

سرانه مصرف ماهی در قزوین پایین است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به سرانه پایین مصرف ماهی در استان گفت: سرانه مصرف ماهی در استان قزوین چهار کیلوگرم است.

سرانه مصرف ماهی در قزوین پایین است
سید سعید اسکویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: گوشت منبع خوبی برای تأمین پروتئین برای بدن است و توصیه میشود که افراد مصرف گوشت را داشته باشند ولی در مصرف گوشت نکاتی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: بهترین منبع برای مصرف گوشت، گوشت ماهی، گوشت مرغ و سپس گوشت قرمز است و توصیه ما این است که افراد سالمند بیشتر گوشت سفید به ویژه گوشت ماهی مصرف کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به علل عدم مصرف گوشت قرمز در سنین بالا اضافه کرد: اگر همه چربی گوشت گوسفندی گرفته شود ولی باز 24 درصد چربی دارد و  گوشت گوساله نیز اگر چربی آن گرفته شود 14 درصد چربی دارد بنابراین در دوران جوانی این چربی گوشت قرمز مشکلی ایجاد نمیکند زیرا فرد فعالیت بسیاری دارد و ضمن اینکه گوشت قرمز منبع پروتئین و نیاز بدن است.
وی عنوان کرد: زمانی که فرد به سمت سالمندی و میانسالی میرود، چربی گوشت قرمز منبعی برای چربی اضافه میشود بنابراین توصیه میشود که سالمندان گوشت سفید بیشتر مصرف کنند.
اسکویی با اشاره به سرانه پایین مصرف ماهی در استان اعلام کرد: سرانه مصرف ماهی در استان چهار کیلوگرم است یعنی هر فرد سالانه در استان چهار کیلوگرم ماهی مصرف میکند و متوسط مصرف ماهی در کشور حدود هفت کیلوگرم و در دنیا 15 کیلوگرم است.
وی یادآور شد: این در حالی است که متوسط مصرف گوشت ماهی در ژاپن 73 کیلوگرم است که البته در ژاپن به مردم یاد داده‌اند که ماهی مصرف کنند و ما فاصله زیادی در سرانه مصرف ماهی با دنیا داریم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به فواید مصرف گوشت ماهی تأکید کرد: گوشت ماهی علاوه بر اینکه روغن حیوانی مضری ندارد، منبع خوبی از چربی امگا 3 است که روی بیماریهای قلبی و عروقی و فشار خون اثر مثبتی دارد و این بیماری را کاهش میدهد.
وی اعلام کرد: توصیه سازمان بهداشت جهانی این است که هر فرد اگر سلامت قلب و عروق خود را میخواهد حداقل در هفته باید دو نوبت گوشت ماهی مصرف کند از این‌رو لازم است در مصرف ماهی بیشتر فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی صورت گیرد تا مردم نسبت به مصرف ماهی توجه بیشتری داشته باشند و برای ارتقای سلامت خود گوشت ماهی مصرف کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول