اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نمایندگان آلمانی؛

وضعیت طرح حفاظت از اکوسیستم تالاب قوریگل بررسی شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی بستان‌آباد گفت: در راستای طرح حفاظت از اکوسیستم تالاب قوریگل و تبدیل روستای یوسف آباد به روستای زیست بومی، وضعیت اجرای این طرح از ابتدای سال‌جاری مورد بررسی قرار گرفت.

وضعیت طرح حفاظت از اکوسیستم تالاب قوریگل بررسی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، کاظم عباسی اظهار داشت: در این بازدید که با حضور سه نفر از کارشناسان شرکت BCS  آلمان صورت گرفت، روند اجرایی تولید محصولات ارگانیگ در این روستا و نتایج اولیه طرح مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: نمایندگان این شرکت با حضور در واحدهای تولیدی روستا و تشکیل جلسه با کشاورزان محلی و تشکیل جلسات کارشناسی با مجریان طرح، ضمن بررسی موارد موجود و نمونه‌برداری از محصولات زراعی و باغی سال‌جاری و ارسال آن به دفتر شرکت در آلمان برای ارزیابی آزمایشگاهی نمونه‌ها، بررسی اولیه خود را در خصوص  اجرای این طرح تمام کردند.
عباسی به نقل از کارشناسان شرکت آلمانی اظهار داشت‌: کارشناسان شرکت آلمانی عنوان کردند آغاز و ادامه این طرح می‌تواند آینده روشنی را در سطح ایران برای نظام‌‌مند کردن تولید محصولات ارگانیگ و سالم را در ایران نوید دهد.
مدیر جهادکشاورزی بستان‌آباد با اشاره به موضوعات مطرح شده در این نشست تصریح کرد: از موارد قابل ذکر در اجرای این طرح دریافت نشان اتحادیه اروپا برای تولید محصولات ارگانیگ است و شرکت‌ BCS‌ آلمان به عنوان نماینده اتحادیه اروپا بر اجرای این طرح نظارت می‌کند و محصولات تولیدی این روستا در تمام‌ کشورهای اتحادیه اروپا قابل عرضه است.
عباسی گفت: این طرح در مرحله اول شامل شناسایی بهره‌برداران روستای یوسف آباد و دریافت اطلاعات از تمام واحدهای تولیدی روستا و بررسی احتمالی آلاینده‌های شیمیایی از جمله کودهای شیمیایی و سموم شیمیایی محیط اطراف تالاب قوریگل است.
وی طرح حفظ وضعیت فعلی حیاط وحش و کاهش آلاینده‌های بخش کشاورزی، تولید محصولات کشاورزی در روستای یوسف آباد بدون استفاده از کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی و تولید محصولات کاملاً ارگانیک ‌را از اهداف مهم و اساسی این طرح عنوان کرد.
تبدیل روستای یوسف‌آباد به روستای زیست بومی یاvillage Eco در سطح کشور و حتی خاور‌میانه از دیگر اهداف طرح است که در آن آلاینده‌های زیست محیطی به حداقل رسیده و منابع انرژی مصرفی بیشتر از منابع طبیعی مانند نور خورشید، باد و ... تامین می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول