اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان در دیدار با سفیر و هیئت رسانه‌ای کویت؛

آماده برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در کویت هستیم

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: ما به دنبال برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در کویت هستیم و این آمادگی نیز وجود دارد که کشور دوست و همسایه ما نیز هفته فرهنگی کویت را در اصفهان برگزار کند.

آماده برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در کویت هستیم
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی ظهر امروز در دیدار با سفیر و هیئت رسانه کویتی که برای بازدید از اصفهان و توسعه مناسبات بین دو کشور وارد اصفهان شده بودند، اظهار داشت: استان اصفهان یکی از استان‌های تاریخی کشور با سابقه تمدنی 7هزار ساله است که در مطالعات تاریخی حوزه تمدنی اصفهان را به دو بخش اصفهان پیش از اسلام و اصفهان بعد از اسلام تقسیم‌بندی می‌کنند.
وی افزود: آنچه که ما به اصفهان می‌بالیم اینکه کشور ما در دوره خاص از اسلام تاثیرپذیری داشته است و همچنین تاثیراتی را نیز بر اسلام و ترویج آن در دنیا گذاشته است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان در سه دوره آل بویه، سلوجقی و صفویه به عنوان پایتخت ایران بوده است، اضافه کرد: آنچه که ما امروز تحت عنوان فرهنگ، هنر و دستمایه ملی به ارث برده‌ایم بیشتر به این دوره‌ها باز می‌گردد.
وی ادامه داد: در دوران صفویه نقطه اوج تاریخ اسلام را می‌توان در اصفهان مشاهده کرد چرا که پادشاهان صفوی با دستمایه دینی و اسلامی حوزه‌های تمدنی را در این شهر به یادگار گذاشته‌اند و آنچه در ساحت تمدن در اصفهان مشاهده می‌‌شود ریشه در بنای فکری صفویه دارد و این حوزه تمدنی در بسیاری از بخش‌های فکری، ادبی، معماری، هنر و علوم اصفهان تاثیر گذاشته و ما امروز میراث‌دار این گنجینه تمدنی هستیم.
ذاکر اصفهانی بیان داشت: البته پس از دوره صفویه اصفهان دچار فراز و نشیب‌های زیادی شد به گونه‌ای که رویارویی با دول اروپایی چالش‌هایی را برای ما ایجاد کرد و ما تحت تاثیر الهامات مدرن و غربی قرار گرفتیم.
 
 *انقلاب اسلامی ایران به دنبال بازیابی هویت واقعی اسلام بود
وی تصریح کرد: البته 33 سال پیش انقلاب اسلامی پاسخ مناسبی به این چالش‌ها داد و در ایران که تا پیش از انقلاب اسلامی به صورت خاص ردپای غربی‌ها به وی‍ژه در عرصه سیاست خارجه دیده می‌شد و به همین نسبت عدم استقلال ما در بخش‌های مختلف اعم از سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی قابل رویت بود.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به دنبال بازیابی هویت واقعی اسلام بود، تاکید کرد: به همین دلیل ما از انقلاب اسلامی به عنوان عرصه بازگشت به خویش و اسلام یاد می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر پس از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی شاهد دستاوردهای باشکوهی در زمینه‌های مختلف هستیم، اظهار داشت: گرچه از ابتدا به دلیل دشمنی‌های غرب دچار چالش‌هایی شدیم، اما انقلاب اسلامی با ایجاد یک نظام سیاسی فراتر از نظام‌های سیاسی غربی ها و با شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی در فضای دوقطبی که تنها به کمونیسم و امپریالیسم ختم می‌شد، ضلع سومی به نام اسلام را شکل داد.
ذاکر اصفهانی افزود: دولت‌های غربی از همان ابتدا نمی‌خواستند جمهوری اسلامی شکل گیرد و پس از تشکیل نظام جمهوری اسلامی نیز نمی‌توانستند نظامی با این اصول و قدرت را تحمل کنند، بنابراین طرح حمله عراق به ایران را پایه‌ریزی کردند.
وی تصریح کرد: ما معتقدیم که جنگ میان ایران و عراق در چارچوب اراده صدام نبود بلکه آن را به عنوان توطئه‌ای غربی تفسیر می‌کنیم.
استاندار اصفهان ادامه داد: مردم ایران با ایستادگی در برابر دشمن بعثی و با خاتمه جنگ در چارچوب تمدن‌سازی اسلامی و برای وصول به پایه‌های استقلال خواهی در عرصه‌های دیگر همواره حضوری حماسی داشته‌اند.

*استان اصفهان در بسیاری از عرصه‌های پیشرفت در کشور پیشتاز است
وی با اشاره به اینکه امروز پس از گذشت 33 سال شاهد این حضور حماسی مردم هستیم، بیان داشت: برای مثال در حوزه علمی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در استان اصفهان تنها 2 دانشگاه وجود داشت که امروز بیش از 100 واحد دانشگاهی و مراکز آموزش عالی با 200هزار دانشجو در سطح این استان وجود دارد.
ذاکر اصفهانی یادآور شد: اصفهان در بسیاری از شاخه‌های علوم و فنون همچون شبیه‌سازی، باروری و ناباروری، صنعت و فناوری‌های نوین و تجهیزات و فناوری‌های دفاعی در جایگاه مناسبی قرار دارد.
وی اضافه کرد: استان اصفهان با دارا بودن 8هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک، قطب نخست صنعت کشور به شمار می‌رود و تولیدات پتروشیمی، ساختمانی همچون سیمان، گچ، آجر و کاشی علاوه بر تامین نیاز داخل به دیگر کشورها صادر می‌شود.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه با وجود خشکسالی در اصفهان این استان شرایط خوبی را در بخش کشاورزی ایجاد کرده است، تصریح کرد: اصفهان در بخش زراعت، شیلات، دامداری و تولیدات دام و طیور جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود به گونه‌ای که 50درصد از گوشت بوقلمون و مرغ کشور در این استان تامین می‌شود.
وی افزود: استان اصفهان رتبه نخست تولید شیر خام را در کشور دارد و روزانه 100 تن از شیر اصفهان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

*ما بسیار علاقمند به تعامل با مردم کویت هستیم
ذاکر اصفهانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه مدیریت استان همواره به دنبال ایجاد زمینه‌های تعامل با کشورهای دوست به ویژه کشورهای همسایه خود است، تصریح کرد: استان به لحاظ وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و نیز وجود آثار تاریخی فراوان ظرفیت خوبی را برای جذب گردشگر خارجی دارد و ما بسیار علاقه‌مند به تعامل با مردم کویت هستیم و از ورود آنها به ایران استقبال می‌کنیم.
وی یادآور شد: تاکنون هیئت‌های خارجی زیادی از کشورهای مختلف جهان برای بسط روابط از اصفهان دیدن کرده‌اند و هفته فرهنگی اصفهان و حضور 100 هنرمند اصفهان در کشور الجزایر نمونه‌ای از این تعاملات است.
استاندار اصفهان افزود: ما به دنبال برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در کویت هستیم و این آمادگی نیز وجود دارد که کشور دوست و همسایه ما نیز هفته فرهنگی کویت را در اصفهان برگزار کند.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول