اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل تربیت بدنی استان اصفهان خبر داد:

معرفی اصفهان به عنوان پایتخت ورزش کشور

خبرگزاری فارس: معاون ورزشی مدیرکل تربیت بدنی استان اصفهان گفت: افق برنامه راهبردی ورزش استان اصفهان بعد از پنج سال معرفی این استان به عنوان پایتخت ورزش کشور است.

معرفی اصفهان به عنوان پایتخت ورزش کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، افشین ملایی صبح امروز در نشست رؤسای هیئت‌های ورزشی این شهرستان با اشاره به آغاز سند راهبردی ورزش استان اصفهان در سال جاری اظهار داشت: برنامه راهبری ورزش استان به هیئت‌های ورزشی این استان اصفهان و شهرستان‌ها ارائه شده و به تدریج به عنوان یک ادبیات جامع و پایدار در ورزش استان اصفهان شکل می‌گیرد.
وی افزود: سند راهبردی ورزش استان اصفهان در شهرستان‌ها نیز همسو با اداره کل تربیت بدنی در حال عملیاتی شدن است و برای اجرای آن نیاز به حمایت مالی است تا اهداف و طرح‌هایی که در برنامه دیده شده، محقق کنند.
معاون ورزشی مدیرکل تربیت بدنی استان اصفهان تصریح کرد: استاندار و مسئولان استان اصفهان نگاه مثبتی به سند راهبردی ورزش این استان دارند و تلاش می‌کنند برای عملیاتی شدن آن اعتبارات لازم در اختیار ورزش استان اصفهان قرار بگیرد.
به گفته وی در سال اول اجرای سند راهبردی استان فعالیت‌های قابل توجهی ارائه شده و تعامل خوبی با استانداری و سایر دستگاه‌ها و مراکز دانشگاهی انجام شده‌است.
ملایی برنامه ریزی، ایجاد دیدگاه‌های علمی و تخصیص اعتبارات را ضامن شکوفایی و رشد ورزش استان اصفهان دانست. ‌
وی همچنین مهمترین ویژگی سند راهبردی ورزش استان اصفهان را نگاه جامع به نیازهای ورزش این استان اعلام کرد و گفت: در این سند به نیازهای ورزش‌های قهرمانی، همگانی، فرهنگی، توسعه و زیر ساخت‌ها توجه شده‌است. 
ملایی یادآور شد: نگاه برنامه سند راهبردی استان اصفهان نگاه تک بعدی نبوده و به تمامی مسائل فرهنگی، علمی، زیرساخت‌ها و قهرمانی حرفه‌ای پرداخته شده و در صورت تخصیص اعتبارات لازم ورزش استان اصفهان رشد جامعی را تجربه می‌کند و بجای توسعه در ورزش حرفه‌ای درتمام حوزه‌های ورزش استان رشد دارد.
وی شهرستان‌ها را رکن اصلی ورزش استان اصفهان خواند و گفت: با تزریق منابع مالی به شهرستان‌ها، طرح‌های ورزشی در شهرستان‌های استان اجرا و خروجی آن نیز به ورزش این استان می‌رسد.
ملایی نیروی انسانی ورزش استان و مسئولان هیئت‌های ورزشی شهرستان‌ها را به عنوان یکی از پشتوانه‌های مهم اجرای سند دانست و افزود : بدون شهرستان‌ها برنامه سند راهبردی ورزش استان اصفهان اجرایی نمی‌شود و با قدمت و توانمندی که شهرستان کاشان در عرصه‌های مختلف و هیئت‌های ورزشی قوی که دارد این شهرستان به عنوان یکی از بازوان قوی ورزش استان برای اجرای سند راهبردی است.
معاون ورزشی مدیرکل تربیت بدنی استان اصفهان همچنین بر نقش خیران در ورزش استان تأکید کرد و اظهار داشت: خیرین ورزش یار بعنوان یک فرصت در برنامه استان اصفهان دیده شده اند و درحال تدوین سازوکاری هستیم که در حوزه ورزش نیز به مانند آموزش و پرورش که به خوبی از فرصت خیران استفاده شده، اداره کل تربیت بدنی استان اصفهان نیز بتواند از فرصت استفاده نماید.
ملایی خاطرنشان کرد: خیران در حال حاضر نیز وارد عرصه ورزش شده‌اند اما به نظر می‌رسد اقبال عمومی برای این کار نیاز به ساز و برگ جدید و تبلیغات گسترده تری دارد تا خیران بتوانند با یک نگاه معنوی و اخلاقی نسبت به توسعه فضاهای ورزشی اقدام کنند.
وی با اشاره اینکه خیران استان تاکنون چندین طرح ورزشی از جمله خانه کشتی اصفهان را درحال احداث دارند گفت: مردم فهیم ما اهمیت ساخت و سازهای فضاهای ورزشی را کمتر ساخت فضاهای مذهبی ندارند اما غفلت از ما بوده که نتوانسته‌ایم زمینه حضور حداکثری خیران را در بخش ورزش فراهم کنیم .
در پایان این نشست از پنج هیئت ورزشی والیبال، فوتبال، رزمی، روستایی عشایری و پینگ‌پنگ کاشان که به عنوان هیئت ورزشی برتر استان اصفهان انتخاب شدند با اهدای جوایزی تقدیر شدند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول