اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

واگذاری تصدی دولتی به شبه دولتی مغایر با اصل 44 است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واگذاریهای تصدیهای دولتی به بخش خصوصی گفت: واگذاری تصدی دولتی به شبه دولتی مغایر با اصل 44 قانون اساسی است.

واگذاری تصدی دولتی به شبه دولتی مغایر با اصل 44 است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد آرین‌منش عصر امروز در مراسم تودیع مدیرکل تعاون و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان خراسان رضوی در مشهد اظهار داشت: ادغام وزارتخانه‌های مختلف و تشکیل وزارتخانه جدید در راستای توجه با منویات و نیز سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر کوچک و چابک‌سازی بدنه دولت است که مورد اجرا قرار گرفت.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزایش توجه به بخش‌های خصوصی و تعاونی‌ها را یکی از دلایل مهم در ادغام وزارتخانه‌ها دانست و افزود: این ادغام‌ها به منظور توسعه تعاونی‌ها در سطح کشور بوده است که بر این اساس و در واگذاری‌های بخش‌های دولتی به خصوصی رعایت سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و بخش تعاون باید مورد عنایت خاص قرار گیرد.
وی تاکید کرد: یکی از ایرادات اجرای سیاست‌های اصل 44 این است که تصدی‌های بخش دولتی به جای بخش خصوصی به بخش شبه دولتی واگذار می‌شود که این امر مغایر با اصل 44قانون اساسی است.
آرین‌منش با اشاره به برنامه پنجم توسعه گفت: درحال حاضر سهم تعاونی‌ها در رشد اقتصادی کشور در حدود 9درصد است که با توسعه تعاونی‌ها و اهتمام جدی مسئولان و فعالان اقتصادی می‌توان به اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه تعاونی‌ها دست یافت.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر این اساس و با توجه به برنامه پنجم توسعه باید افزایش سهم بخش تعاون از حدود 9 درصد فعلی به 25 درصد در پایان برنامه پنجم توسعه برسد.
در ادامه این مراسم، غلامحسین بشارتی، مشاور امور تعاونی‌های وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی در تشریح برنامه‌های این وزارتخانه گفت: بعد از ادغام سه وزارتخانه، تعاون محور اصلی فعالیت‌های وزارتخانه جدید قرار دارد. 
مشاور امور تعاونی‌های وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی با اشاره به نقش بخش تعاون در عدالت محوری و توسعه و رونق اشتغال جامعه اظهار داشت: هر مدیر جدید در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی منصوب می‌شود باید رویکرد و دغدغه توجه به بخش تعاون را داشته باشد زیرا با تعاون می‌توان رفاه و عدالت اجتماعی و اشتغال را محقق کرد.
بشارتی ادامه داد: با توسعه بخش تعاون علاوه بر افزایش سطح رفاه و عدالت اجتماعی زمینه برای توسعه و رونق اقتصادی و نیز قرارگیری منابع اقتصادی و ثروت به در بین آحاد جامعه به جای یک فرد خاص فراهم می‌شود.
مشاور امور تعاونی‌های وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی به منشور این وزارتخانه جدید نیز اشاره کرد و گفت: بر این اساس این منشور مدیران زیرمجموعه باید دارای روحیه تکریم در برابر ارباب رجوع، بردبار و صبور و پر تلاش و دارای روحیه خدمتگزاری، اهل عبادت بسیار و اهل تعقل و تفکر باشند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول