اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس:

افزایش روزهای تعطیل مغایر با اصل 44 است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، افزایش تعطیلی عید فطر را نادرست خواند و گفت: افزایش روزهای تعطیل به اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی صدمه می‌زند.

افزایش روزهای تعطیل مغایر با اصل 44 است
نصرالله کمالیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی مبنی رشد و توسعه خصوصی‌سازی در کشور، اظهار داشت: اگر در پی پیش‌بردن اصل 44 در کشور هستیم افزایش  روزهای تعطیل مانع ورود بخش خصوصی در واگذاری سازمان‌های دولتی می‌شود.
وی افزود: بخش خصوصی در رابطه با واگذاری سازمان‌های دولتی به دنبال سودآوری است و افزایش تعطیلی‌ها توسط دولت سبب ضرر به بخش خصوصی می‌شود.
نماینده قوچان و فاروج روزهای تعطیلی را که دولت تصویب می‌کند را مربوط به بخش دولتی دانست و خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است تعطیلاتی که دولت اعمال می‌کند فقط در بخش دولتی اجرا می‌شود و بخش خصوصی براساس شرایط خودش تعطیلات را اجرا می‌کند.
وی آمار روزهای تعطیل در طی سال را بسیار و غیر سودآور عنوان کرد و گفت: مساله بر نوع تعطیلات که مذهبی و یا ملی باشد، نیست موضوع این است که نتیجه افزایش روزهای تعطیل چه می‌شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کشورهایی که رشد اقتصادی مناسبی دارند، اظهار داشت: کشورهایی که توسعه یافته هستند غالبا روزهای تعطیلی آنها کم است.
وی نبود فرهنگ استفاده از تعطیلی‌هایی همانند 22 بهمن و عید فطر را تاکید و خاطرنشان کرد: باید دید با افزایش روزهای تعطیل عید فطر این عید تحت الشعاع قرار نمی‌گیرد.
وی افزود: این فرهنگ در جامعه باید شکل بگیرد که در روزهایی همانند 22 بهمن مردم شکرت در راهپیمایی را به عنوان یک کار در نظر بگیرند.
عضور کمیسیون عمران مجلس عملکرد وزارت نفت را در میدان مشترک پارس جنوبی ضعیف عنوان  کرد و افزود: قطری‌ها در استخراج خوب عمل می‌کنند و ایران ضیعف است اما یک فرق اساسی وجود دارد و این است که قطر منابع نفتی‌اش را به تاراج شرکت‌های بین‌المللی می‌دهد ولی درآمد ایران برای خود کشور است.
کمالیان سابقه کاری قاسمی وزیر نفت جدید را مثبت ارزیابی و تاکید کرد: امیدواریم وزیر نفت همانطور که در قرارگاه خاتم الانبیاء سبب پیشرفت شد در وزارت نفت هم همین رویه را پیش برد.
نماینده قوچان و فاروج با اشاره به حذف چهار صفر از واحد پولی کشور، اظهار داشت: این موضوع که واحد پول کشور بی ارزش است یک ایراد بزرگ است و با حذف چهار صفر از واحد پول می‌توان آن را ارزشمند کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول