اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی آمل خبر داد:

برگزاری نخستین جشنواره عکس میراث ماندگار

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری شهرستان آمل از برگزاری و آغاز فراخوان نخستین جشنواره عکس میراث ماندگار در این شهرستان خبر داد.

برگزاری نخستین جشنواره عکس میراث ماندگار
مهدی بهمنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه نخستین جشنواره عکس فرهنگ و میراث ماندگار به معرفی 20 ابنیه تاریخی این شهرستان می‌پردازد، گفت: این طرح از سوی کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات سفر شهرستان آمل پیشنهاد شد تا با رویکردی جدید بتواند به معرفی آثار و ابنیه تاریخی این شهرستان بپردازد.
وی با اشاره به اینکه برای این جشنواره 20 اثر تاریخی ثبت شده شهرستان آمل در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: این بناها به عنوان شاخص‌های میراثی و گردشگری این شهرستان به شمار می‌روند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری شهرستان آمل با تاکید براینکه در سال ‌جاری و برای دوره نخست این جشنواره تنها معرفی آثار تاریخی این شهرستان موردنظر بوده است، گفت: در سال‌های بعد اصل جشنواره پابرجا خواهد بود اما موضوع‌های جشنواره به تناسب تغییر خواهند کرد.
وی با اشاره اهداف برگزاری این جشنواره تصریح کرد: شناسایی این بناها و معرفی آنها به عنوان یک اثر با قابلیت گردشگری، ایجاد زمینه‌های فرهنگی برای حفظ این بناها و حریم‌ آنها توسط خود مردم و جمع‌آوری عکس‌های آثار تاریخی آمل به عنوان یک مجموعه از مهمترین اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان آمل با تاکید بر اینکه در این جشنواره تلاش شده است از تمامی بخش‌ها و شهر آمل آثار معرفی شود، افزود: بسیاری از این بناها در برابر دیدگان مردم قرار دارند اما هیچ‌گاه به عنوان یک اثر ملی، ثبت شده و دارای ارزش فرهنگی و تاریخی مطرح نبوده‌اند.
وی با اعلام اینکه مهلت ارسال آثار به این جشنواره 18 شهریورماه تا 18 مهر خواهد بود، گفت: پس از پایان داوری و گزینش آثار نمایشگاه عکس این جشنواره به مدت هفت روز بر پا خواهد شد.
بهمنی تصریح کرد: حضور تمامی عکاسان حرفه‌ای و آماتور، و شهروندان در این جشنواره آزاد است.
 انتهای‌ پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول