اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت ورزشی فارس/

نماینده فوتسال شمال کشور تنها مدعی هر ساله لیگ‌ برتر

خبرگزاری فارس: باشگاه فوتسال راه ساری به عنوان تنها نماینده فوتسال شمال کشور هرساله فقط ادعای قهرمانی در لیگ برتر را دارد.

نماینده فوتسال شمال کشور تنها مدعی هر ساله لیگ‌ برتر
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، چند سالی است که تیم فوتسال راه ساری به عنوان تنها نماینده شمال کشور در رقابت‌های لیگ برتر فوتسال حضور دارد و در مدت بیش از یک دهه خود در سوپر لیگ با مشکلات فراوان به ویژه مالی دسته و پنجه نرم می‌کرد.
با توجه به اینکه در حال حاضر پول حرف اول هر باشگاهی را به ویژه در لیگ برتر می‌زد در مدت چندین ساله حضور راه ساری این تیم همیشه در هر فصل مشکل مالی داشت.
امروزه اگر مدیرعامل هر باشگاهی از مساعدت مالی بهره‌مند باشد و به گونه‌ای از هر لحاظ از نظر مالی شارژ شود به راحتی می‌تواند با جذب بهترین و گران‌ترین بازیکن نیز موفق عمل کند و با در اختیار گرفتن بازیکنان دلخواه می‌تواند مدعی قهرمانی در لیگ را به تیم خود اختصاص دهد.
در مقابل تیم راه ساری که همان طور اشاره شد به عنوان تنها نماینده شمال کشور در هر فصل با مشکل زیاد مالی روبه‌روست و به صراحت می‌توان اعلام کرد که اگر تلاش‌های مالی سعید نجاریان مدیرعامل این تیم نبود شاید راه ساری الان در لیگ وجود نداشت و حتی شاید تاکنون با توجه به مشکلات مالی فراوانی که داشته منحل می‌شد.
این باشگاه با قدمت بیش از یک دهه حتی قادر نیست بازیکن مد نظر و بومی خود که یکی از تاثیرگذارترین بازیکن ملی پوش تیمش نیز محسوب می‌شود با توجه به داشتن مشکلات مالی حفظ کند و آن‌قدر اعتبار ورزشی ندارد که به بازیکن مطرح و ملی پوش خود بیش از 50 میلیون تومان بپردازد تا بازیکنی که چندین سال با این زحمت کشید و به نوعی به تیمش مدیون است را حفظ کند. ولی در مقابل تیم‌هایی همچون فولاد ماهان اصفهان، شهید منصوری قرچک، گیتی پسند اصفهان، فیروز صفه اصفهان و... آنقدر مسئولان و مدیران باشگاه‌ها پول و اعتبار کافی دارند که هزینه یکی دو بازیکن با قرارداد کل بازیکنان و کادر فنی تیم راه ساری در طول فصل برابری می‌کند.
تیم راه ساری یکی از جوان‌ترین تیم‌های لیگ برتر فوتسال کشور در سال‌های گذشته بود که امسال نیز نسبت به سال‌های گذشته جوان‌تر شده که بازیکنان این تیم با توجه به جوانی و کم‌تجربگی خلاقیت و تجربه و پختگی کافی در لیگ را ندارند.
بازیکنانی همچون مرتضی عظیمایی، محمود لطفی، سید جواد منتظر و برادران کیان‌نژاد که با تیم راه ساری به تیم ملی راه یافتند و افتخارات زیادی برای کشور و استان کسب کردند همگی از این تیم جوان و بومی رشد و استعدادیابی شدند.
در حال حاضر محمود لطفی که بر سر مسائل مالی با مدیریت باشگاه به توافق کامل نرسید و در سه هفته اخیر تیمش را همراهی نکرد و به صراحت می‌توان گفت که یکی از دلایل کسب نتایج ضعیف در این فصل نبود محمود لطفی کاپیتان ملی پوش راه ساری به درستی محسوب می‌شود.
البته در کنار بازیکنان جوان راه ساری که تجربه اندکی را در حضور چندین ساله در این تیم کسب کردند، همچون طاها مرتضوی، عارف عالی منش، سعید بلباسی، عماد محمدی، مهدی عربیان، مهدی نوروزی و... اگر یکی دو بازیکن با تجربه‌تر و تاثیرگذارتر حضور داشتند مطمئناً نتایج راه ساری به مراتب بهتر از این بود.
در سال‌های گذشته راه ساری ابتدا فصل را با قدرت و به عنوان یک مدعی لیگ را طوفانی آغاز می‌کرد و تا هفته نیز به عنوان مدعی قهرمانی صدرنشین بود و به مرور زمان از صدر جدول فاصله می‌گرفت، اما امسال برعکس سال‌های گذشته لیگ را خیلی ضعیف آغاز کرد و اگر همین طور ادامه دهد شاید یکی از تیم‌هایی باشد که در آخر فصل خطر سقوط به لیگ پایین‌تر را احساس کند.  
به لطف مسئولان ورزش، جوانان استان و شهرستان و دیگر ارگان‌ها به ویژه استانداری، مدیرکل راه و ترابری، شهرداری، شورای شهر و حمایت مالی شرکت‌های دولتی و خصوصی راه ساری همان نماینده مورد علاقه مازندران شود که در رقابت‌های لیگ برتر هیچ‌وقت مشکل مالی نداشته باشد و مدیریت باشگاه در جذب بازیکن و کادر فنی مورد نظر و بسته شدن برای کسب عنوان قهرمانی اقدام کند. 
در سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور تیم راه ساری نماینده مازندران از سه دیدار خود با یک پیروزی پنج بر دو در برابر دبیری تبریز دو شکست در مقابل فولاد ماهان اصفهان با نتیجه چهار بر سه و در برابر شرکت ملی حفاری اهواز که شکست سنگین پنج بر یک متحمل شد با سه امتیاز در رده هشتم جدول چهارده تیمی قرار دارد.
تیم راه ساری تنها تیم در لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور است که تمام بازیکنان و کادر فنی بومی بوده و در مدت چندین ساله حضور در لیگ برتر حتی از یک بازیکن غیربومی استفاده نکرده، البته فقط در دو فصل علیرضا رعدی به عنوان سرمربی غیر بومی در این تیم حضور داشت.
در مدت یک دهه حضور راه ساری در لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور مدیریت باشگاه فقط از سه مربی به نام‌های علیرضا رعدی، مهدی نعمتی و مصطفی آذری بهره بردند و تغییرات بسیار اندک در مقابل دیگر تیم‌ها در کادر فنی داشتند.
تیم راه ساری در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتسال در روز جمعه 25 شهریور از ساعت 17 در حضور تماشاگران پرشور در سالن ورزشی سید رسول حسینی میزبان لبنیات ارژن فارس است.
=================
یادداشت از مهدی کهن‌روز
============
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول