اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دامپزشکی اردبیل:

24 مرکز مایه‌کوبی در اردبیل فعال است

خبرگزاری فارس: معاون دامپزشکی استان اردبیل گفت: با هدف پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک دام و انسان 24 مرکز مایه‌کوبی در استان اردبیل فعال است.

24 مرکز مایه‌کوبی در اردبیل فعال است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهرداد اصغری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از واحدهای بازرسی و نظارت مراکز دامپزشکی در اردبیل اظهار داشت: در کنار این مراکز دو آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی، 40 داروخانه و پنج شرکت توزیع استانی دارو، واکسن و مواد بیولوژیکی فعالیت می‌کنند که فعالیت این مراکز مکمل فعالیت دامپزشکان در مراکز شهری و روستایی است.
وی همچنین از فعالیت هشت مرکز فروش واکسن‌های بهادار دام و طیور و دو کارخانه مکمل‌سازی خبر داد و تصریح کرد:‌ فعالیت و خدمات‌رسانی این مراکز به دامداران و دامپروران استان دارای اهمیت و حائز شرایط مناسب است.
سرپرست دارو و درمان دامپزشکی استان اردبیل از تأسیس بیمارستان دامپزشکی و پلی‌کلینیک در اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: این مرکز برای اولین بار در استان اردبیل راه‌اندازی شده تا به صورت تخصصی به بیماری‌های دام و طیور رسیدگی کند.
اصغری اضافه کرد: ‌در این مراکز از فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی دعوت به همکاری شده تا با توانمندی بیشتر امکان دفع آفات و برخی گرفتاری‌ها و مشکلات فراهم شود.
وی از امکان توسعه این مراکز در شهرهای مختلف خبر داد و گفت: ادارات کل دامپزشکی استان‌ها موظف هستند تا جاذبه‌ها و زمینه‌های مناسب فعالیت دامپزشکان بخش خصوصی در مناطق مختلف هر استان را فراهم کنند.
این مقام مسئول از آمادگی این اداره برای دریافت پیشنهادات شاغلان بخش غیردولتی در جهت تسریع، تسهیل و تصحیح انجام امور و طرح‌های سازمان دامپزشکی خبر داد.
اصغری ادامه داد: در کنار این‌گونه خدمات تاکنون 52 فقره موافقت اصولی صدور یا تمدید انواع پروانه‌ها و مجوزهای اشتغال برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های دامپزشکی صادر شده تا در مناطق مختلف به فعالیت بپردازند.
به گزارش فارس، معاون دامپزشکی اردبیل از ابطال دو مورد پروانه دامپزشکی نیز خبر داد و افزود: در این دو مرکز نیز با توجه به وقوع و ثبت برخی تخلفات در حوزه ارایه خدمات با رایزنی‌های انجام شده اقدام به تعطیلی واحد بهره‌برداری کرده‌ایم.
وی همچنین بر بازرسی‌های مختلف در مراکز دامپزشکی و عرضه‌کنندگان مواد خام دامی خبر داد و تصریح کرد: ‌در پنج ماهه امسال بیش از 800 مورد بازرسی از 130 مرکز خدمات‌رسانی بخش خصوصی دامپزشکی انجام شده است.
اصغری در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر 42 مرکز اشتغال به امور درمانی دامپزشکی به صورت تمام وقت و پاره وقت فعالیت می‌کنند که این اقدامات به سرعت در حال توسعه و گسترش است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول