اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

پرداخت تسهیلات برای ثبت‌نام عمره فرهنگیان خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: فرهنگیان استان برای ثبت‌نام عمره مفرده می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده کنند.‌

پرداخت تسهیلات برای ثبت‌نام عمره فرهنگیان خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید رضا وردی صبح امروز در جمع مدیران مدارس خراسان جنوبی اظهار داشت: با تفاهمی که با بانک ملی ایران انجام شده تمامی فرهنگیان استان می‌توانند برای ثبت‌نام عمره مفرده تا تعداد دو نفر از تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد برای مبلغ 16 میلیون ریال استفاده کنند.
وی ادامه داد: بقیه افراد خانواده فرهنگیان از تسهیلات با کارمزد 11 درصد استفاده و این مبلغ ماهیانه از حقوق فرهنگیان کسر می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: فرهنگیان می‌توانند در فاصله زمانی اعلام شده با در دست داشتن کپی کارت ملی و شناسنامه به کارشناسی‌های تعاون ادارات مناطق برای ثبت‌نام مراجعه کنند.  
وردی از اخذ مجوز احداث دو استخر در مرکز استان از وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: همکاری تربیت بدنی استان سبب شد که دانش‌آموزان بتوانند از استخرهای مرکز استان و سایر مکان‌های ورزشی استفاده کنند.
وی از راه‌اندازی مرکز استعدادهای درخشان نهبندان با مشارکت بانک سپه خبر داد و افزود: مرکز استعدادهای درخشان نهبندان با تفاهم‌نامه‌ای که با بانک سپه انجام شده راه‌اندازی می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بانک سپه استان برای احداث این مرکز 620 میلیون تومان به صورت بلاعوض در اختیار آموزش و پرورش گذاشته است.
وردی با اشاره به اعزام 7 هزار و 800 دانش‌آموز پایه دوم دبیرستان به مناطق جنگی تصریح کرد: این دانش‌آموزان در یک اردوی شش روزه برای درس آمادگی دفاعی به مناطق جنگی از 20 آبان سال جاری اعزام می‌شوند.
وی از تدوین سند توسعه آموزش و پرورش استان خبر داد و ادامه داد: خراسان جنوبی نخستین استانی است که در سال 85 این سند توسعه را تدوین کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ظرفیت مدارس خاص استان اظهار داشت: بعد از 20 سال به ظرفیت مدارس خاص استان یک یا دو کلاس در سال جاری اضافه شده است و برای سال آینده در نظر داریم شعبه دوم مدارس تیزهوشان، شاهد و نمونه را در استان ایجاد کنیم.
وردی با بیان اینکه احداث اردوگاه ملی در استان از مصوبات سفر هیئت دولت در استان است، افزود: این اردوگاه با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان تملک و مراحل انتقال سند به نام آموزش و پرورش انجام شده و این اردوگاه بالغ بر 60 هکتار وسعت دارد که 6 هزار اصله نهال در آن کاشته شده است.
وی از تعطیلی تمامی مدارس خراسان جنوبی در روزهای پنج‌شنبه خبر داد و تصریح کرد: در جلسه شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش  که در 17 شهریور ماه امسال در تهران برگزار شد مصوب شد که تمام مدارس اعم از ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، کار و دانش، فنی وحرفه‌ای و مدارس خاص پنج‌شنبه‌ها تعطیل باشند.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای تمام مدارس کشور این مصوبه لازم‌الاجرا است، یادآور شد: هر مدرسه‌ای که تمایل ندارد پنج‌شنبه‌ها تعطیل باشد باید موافقت شورای دبیران، انجمن اولیا و مربیان و شورای دانش‌آموزی را اخذ کند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول