اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت؛

تصفیه‌خانه فاضلاب شفت افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته دولت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شفت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

تصفیه‌خانه فاضلاب شفت افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، استاندار گیلان شامگاه جمعه در مراسم افتتاح پروژه فاضلاب شهرک صنعتی شفت ایجاد تصفیه‌خانه‌های صنعتی را همگام شدن با طبیعت سرسبز گیلان نامید و اظهار داشت: هم‌اکنون در بسیاری از شهرستان‌های گیلان گام‌های بسیار خوبی در بخش صنعت در حال انجام است و شهرستان شفت نیز به دلیل قرار گرفتن در بزرگراه شفت‌ ـ سراوان و دسترسی به مسیر رشت‌ - تهران‌ می‌تواند آینده خوبی در بخش صنعت داشته باشد.
مهدی سعادتی با بیان اینکه در چنین شهرستان‌هایی در زمینه گردشگری، کشاورزی و دیگر بخش‌ها برنامه‌‌ریزی داریم، افزود: صنعت یکی از بخش‌های مهمی است که می‌تواند زمینه رشد برای دیگر بخش‌ها را فراهم کند بنابراین صنعت موتور محرکه اقتصاد کشور است که در گیلان نیز نقش غیرقابل انکاری دارد.
فرماندار شفت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در هفته دولت 50 پروژه با 75 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، ابراز داشت: افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شفت اقدام موثری است که در بخش زیربنایی صنعت این شهرستان نقش مهمی دارد.
حسن آقاجانی ادامه داد: در شهرک صنعتی شفت شرکت‌های موفقی حضور دارند مانند شرکت مهتاب بافت که با سرمایه‌گذاری قابل توجه به همراه شرکت شهرزاد بافت برای 250 نفر فرصت ایجاد اشتغال را فراهم کرده و از صادر کنندگان موفق گیلان است.
وی فعالیت شهرستان شفت در بخش جذب اعتبارات صندوق مهر امام  رضا (ع) را دارای رتبه نخست استانی عنوان کرد و افزود: در زمینه مسکن مهر مطالعه جاده ملاسرا ‌- شفت‌ - زنجان، عملیاتی شدن سد لاستیکی، آسفالت راه‌های روستایی و... اقدام‌های موثری در حال اجراست.
رئیس سازمان صنایع و معادن گیلان نیز در این مراسم گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از شرکت‌های موفق سازمان صنایع کوچک و صنعتی ایرانی است که تاکنون موفق شده به عنوان یک شرکت مطرح و نمونه کشور در سطح شهرک‌های ایران شناخته شود.
محمدحسین اصغریان یکی از اساسی‌ترین کارهای بخش صنعت را توجه به اقدام‌های زیربنایی دانست و تصریح کرد: تا سال 85 هیچ‌گونه تصفیه‌خانه‌ای در شهرک‌های صنعتی گیلان احداث نشده بود و نخستین تصفیه‌خانه در سال 86 با آغاز دولت نهم ساخته شد.
وی اضافه کرد: این تصفیه‌خانه‌ها از همان سال یکی پس از دیگری احداث  شد و در حال حاضر گیلان دارای 6 تصفیه‌خانه است و ساخت هشت تصفیه‌خانه را نیز در دست اجرا دارد.
رئیس ستاد هماهنگی صنایع و معادن گیلان عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی استان را در سال 87 دارای رتبه 24، در سال 88 رتبه هفتم و در سال 89 رتبه پنجم کشوری اعلام کرد.
به گفته وی، شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در سال 87 دارای یک هزار هکتار زمین بود که در سال گذشته این میزان به 2 ‌هزار هکتار افزایش یافت.
اصغریان عنوان کرد: در حال حاضر فعالیت صنایع در شهرک‌های صنعتی دارای اهمیت بالایی است به گونه‌ای که در شهرک صنعتی شفت 40 واحد صنعتی برای یک‌هزار نفر شغل ایجاد کرده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان نیز در این مراسم بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شفت را یکی از اقدام‌های مهم خواند و ابراز داشت: مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در راستای تحقق اهداف نظام و حرکت در مسیر چشم‌انداز در حال جهاد اقتصادی که به فرمان مقام معظم رهبری نامگذاری شده با بهره‌مندی از همکاران مجرب و حمایت‌های مسئولان عالی از جمله استاندار و رئیس سازمان صنایع و معادن استان گام‌های بزرگی را برای ایجاد زیرساخت‌های بخش صنعتی در حال آماده شدن دارد.
مجید عباسیان‌امین توجه به زیرساخت‌های توسعه، ایجاد تصفیه‌خانه، فضای سبز، توسعه اراضی، تسریع در تکمیل بزرگ‌ترین شهرک صنعتی شمال کشور در رشت را از اقدام‌های شرکت‌های صنعتی گیلان در تحقق اهداف مذکور برشمرد.
وی متذکر شد: با تداوم حمایت‌هایی که ذکر شده، هر سال در یکی از شرکت‌های گیلان یک تصفیه‌خانه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و تلاش می‌شود ساخت تصفیه‌خانه در شهرک‌های فاقد تصفیه‌خانه با جذب اعتبارات ملی و استانی تکمیل شود.
عضو ستاد هماهنگی صنایع و معادن گیلان از همکاری تمام مسئولان شهرستان شفت در همچنین پیمانکار پروژه مذکور قدردانی کرد.
پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شفت با فرآیند سیستم تصفیه تلفیقی بی‌هوازی و هوازی و با سرمایه‌گذاری 15 میلیارد ریال از منابع ملی، استانی، داخلی و نیز ظرفیت متوسط 22 متر مکعب در روز برای جمعیت معادل 4 هزار و 400 نفر در حد استانداردهای زیست‌محیطی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول