اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مرکزی:

شهرداری‌ها نحوه مدیریت بر کشتارگاه‌ها را پیشنهاد کنند

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: شهرداری‌های استان ظرف یک ماه فرصت دارند پیشنهادات خود را مبنی بر نحوه مدیریت کشتارگاه‌ها به استانداری اعلام کنند.

شهرداری‌ها نحوه مدیریت بر کشتارگاه‌ها را پیشنهاد کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک هوشنگ بازوند در همایش شهرداران استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر 11 شهرداری استان مسئولیت مدیریت کشتارگاه‌ها را بر عهده دارند که می‌توانند در مدت یک ماه پیشنهادات خود را مبنی بر نحوه مدیریت این کشتارگاه‌ها اعلام کنند.
وی تصریح کرد: شهرداریها می‌توانند به صورت مشارکت با بخش خصوصی، به صورت مستقل و یا دریافت تسهیلات به وضعیت کشتارگاه‌های در اختیار خود سامان بخشند.
هوشنگ بازوند با اشاره به تمایل شهرداریها مبنی بر واگذاری مکان و مدیریت کشتارگاه‌‌ها به بخش خصوصی بیان کرد: چنانچه افرادی از بخش خصوصی تمایل به سرمایه‌گذاری در این بخش را داشته باشند، می‌توانند با شهرداران وارد مذاکره شده و در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.
معاون امور عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: ایجاد یک کشتارگاه‌ جدید به صورت صنعتی به بیش از 11 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد که بخش خصوصی میتواند به منظور دریافت مکان و تجهیزات با شهرداری‌ها وارد مذاکره شده و با اندک سرمایه‌گذاری کشتارگاه‌ها را به کشتارگاه‌های صنعتی تبدیل کنند.
بازوند در ادامه با اشاره به عدم پرداخت حق‌الزحمه ناظرین ذبح شرعی توسط شهرداری‌ها به ناظران ذبح شرعی گفت: به زودی نحوه پرداخت این حق‌الزحمه کارشناسی و اعلام خواهد شد.
شهردار اراک نیز با اشاره به کشتارگاه اراک گفت: در حال حاضر کشتارگاه اراک نیز زیر نظر شهرداری است که بیش از 58 درصد از کشتار استان در این کشتارگاه انجام می‌شود.
سیدمرتضی میری افزود: درآمد شهرداری از این کشتارگاه در ماه کمتر از 5 میلیون تومان است، اما مدیریت این کشتارگاه توسط شهرداری 50 میلیون تومان هزینه دارد.
وی انعقاد قرارداد با ناظر ذبح شرعی را یکی از مشکلات این کشتارگاه برشمرد و ادامه داد: میزان اعتبارات شهرداری توان مدیریت این کشتارگاه را ندارد و این شهرداری آماده است در صورت وجود سرمایه‌گذار مکان و تمام مسائل مربوط را در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد.
شهردار اراک گفت: با توجه به حجم بالای فعالیت‌های شهرداری و اعتبارات اندک امکان تبدیل این کشتارگاه به کشتارگاه صنعتی وجود ندارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول