اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جدید انجام می‌شود؛

اعزام 14 هزار دانش‌آموز زنجانی به مناطق جنگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در سال تحصیلی جدید 14 هزار دانش‌آموز به مناطق جنگی در قالب کاروان‌های راهیان نور اعزام می‌شوند.

اعزام 14 هزار دانش‌آموز زنجانی به مناطق جنگی
امیر نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از آغاز سال تحصیلی جدید تا پایان سال تحصیلی 14 هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان‌نور اعزام می‌شوند.
وی خاطر‌نشان کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور به منظور آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با رشادت‌های صورت گرفته در دفاع مقدس انجام می‌شود.
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: اعزام اردوهای راهیان نور به مناطق جنگی از برنامه‌های هرسال آموزش و پرورش است و هر سال نیز تعداد دانش‌آموزانی که به این اردوها اعزام می‌شوند افزایش پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته نیز تعداد 9 هزار دانش‌آموز در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی اعزام شدند.
نظری یادآور شد: تعداد افراد اعزام شده توسط کاروان‌های راهیان‌نور در سال گذشته نسبت به سال 88 رشد سه برابری داشته است.
وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای راهیان‌نور همیشه با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان روبه‌رو است، ادامه داد: علت این امر وجود روحیه حقیقت طلبی است که در بین دانش‌آموزان وجود دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین در ادامه در مورد تک نوبته شدن مدارس استان زنجان اذعان داشت: تک نوبته کردن مدارس به منظور یادگیری بهتر و رفاه حال دانش‌آموزان در مدارس اجرا می‌شود.
وی یادآور شد: در سال تحصیلی جدید 85 درصد از مدارس استان زنجان تک نوبته می‌شوند.
نظری تاکید کرد: با تک نوبته کردن مدارس روزانه در نوبت صبح دانش‌آموزان به تحصیل علم می‌پردازند و در نوبت بعداز ظهر نیز دانش‌آموزان به فعالیت‌های فوق برنامه می‌پردازند.
وی با بیان اینکه در اجرای فعالیت‌های فوق برنامه همه اطرافیان و کسانی که به نوعی با دانش‌آموزان ارتباط دارند باید همکاری‌های لازم را با آموزش و پرورش در اجرای این طرح داشته باشند، ادامه داد: روحانی محل و شخصیت‌های تاثیرگذار از جمله کسانی هستند که می‌توانند آموزش و پرورش را در اجرای این طرح کمک کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه با اجرای این طرح دانش‌آموزان به راحتی امکان حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های فوق‌ برنامه فراهم می‌شود، اضافه کرد: با اجرای این طرح دانش‌آموزان به یادگیری مطالبی می‌پردازند که تاثیر ویژه‌ای در زندگی اجتماعی آنها دارد.
وی همچنین با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش استان زنجان در طول هفته دفاع مقدس یادآور شد: نامگذاری کلاس‌های درس به نام شهدا یکی از برنامه‌هایی است که به همت آموزش و پرورش استان زنجان صورت می‌گیرد.
نظری همچنین از اجرای طرح همگام با قرآن از آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس راهنمایی استان زنجان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح آشنایی و انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن است.
وی همچنین با اشاره به آغاز ثبت‌نام حج عمره ادامه داد: آموزش و پرورش استان زنجان برنامه‌های لازم به منظور اعطای تسهیلات ویژه برای فرهنگیان از سوی مسئولان آموزش و پرورش استان زنجان صورت گرفته است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول