اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) خبر داد:

اعزام بیش از 23 هزار نفر به اردوهای راهیان نور

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم گفت: امسال بیش از 23 هزار نفر از مردم قم در قالب کاروان‌های عمومی، دانش‌آموزی و ایام عید نوروز به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.‌

اعزام بیش از 23 هزار نفر به اردوهای راهیان نور
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رضا حافظی در نشست خبری رئیس ستاد راهیان نور سپاه علی بن ابیطالب(ع) که ‌ظهر امروز برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران و وجود امام راحل یک هدیه الهی برای ملت ایران محسوب می‌شود، اظهار داشت: شایستگی استفاده و پاسداری از این نظام و انقلاب مقام بسیار بزرگی است.
وی افزود: از آغاز پیروزی انقلاب، این نظام همواره مورد دشمنی استکبار جهانی قرار داشته و همچنان نیز در معرض آماج حملات آنها قرار خواهد داشت و قدرت‌های جهانی درصدد خاموش کردن نور الهی هستند.
جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه هیچ زمانی در تاریخ وجود ندارد که یک حرکت دینی تا این اندازه مورد هجمه قرار گرفته باشد، گفت: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هزاران توطئه مختلف ‌علیه ملت ایران طراحی و اجرا شده است که هر یک از آنها برای براندازی یک حکومت کفایت می‌کند.
وی نفوذ ضد‌انقلاب در ارکان حکومتی، ترور، نفوذ در دانشگاه‌ها و تحمیل هشت سال جنگ ‌علیه ملت ایران را از جمله توطئه‌های دشمنان بر ضد انقلاب ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: اکنون نیز دشمنان به وسیله تحریم‌های اقتصادی و سیاسی و همچنین جنگ روانی قصد براندازی حکومت اسلامی را دارند.
حافظی به تاکیدات اخیر رهبر انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان با گوشزد کردن خطر دین‌زدایی و علم‌زدایی از دانشگاه‌های ایران توسط دشمنان، یکی دیگر از توطئه‌های استکبار جهانی را یادآوری کردند.
جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم سنگرهای جنگ نرم را خانواده، مدرسه، دانشگاه، دولت، مجلس و همه نهادهای اجتماعی موجود در کشور دانست و تصریح کرد: یکی از روش‌ها و ابزارهایی که در این جهاد مقدس در سال‌های اخیر مورد استفاده قرار گرفته، برگزاری سفرهای راهیان نور است.
وی گفت: کاروان‌های راهیان نور اهداف مقدسی را دنبال می‌کنند که یکی از آنها ایجاد ارتباط میان نسل امروز و شهدای جنگ تحمیلی است تا جوانان حاضر با باورها و ارزش‌های این عزیزان آشنا شوند.
حافظی با بیان اینکه در این سفرها، جوانان را راه و رسم و اخلاق و نیز تدین شهدا آشنا شده و از آن‌ها الگوبرداری می‌کنند، ابراز داشت: این راه و رسم همان چیزی است که امام راحل درباره آن فرمودند: «شهدا با این منش خود مملکت اسلامی را بر بال ملائکه نشانده اند».
جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم به برکات معنوی این سفرها اشاره کرد و بیان داشت: هر چند مناطق عملیات چیزی جز آب و خاک نیست اما تفاوت آن با دیگر مکان‌ها مانند تفاوت فضای مساجد با خارج از آن است و برکات و نذورات معنوی بی شماری را به زیارت کنندگان منتقل می‌کند.
وی یکی دیگر از اهداف مقدس اردوهای راهیان نور را یادآوری حماسه‌هایی دانست که موجب به دست آمدن موفقیت و تغییر مسیر فرهنگ ایران شد و تمدن و عزت را برای ملت ایران به ارمغان آورد.
حافظی در ادامه به برنامه‌های سپاه علی بن ابی طالب (ع) در زمینه اعزام کاروان‌های راهیان نور در سال جاری اشاره کرد و افزود: این اردوها به سه بازه زمانی تقسیم شده است که گروهی از افراد در طول تابستان تا قبل از ماه مبارک رمضان به مناطق عملیاتی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان اعزام شده اند.
جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم تعداد افراد اعزام شده در این مرحله را هزار و 115 نفر ذکر کرد و گفت: 377 نفر از این افراد مرد و 738 نفر زن بودند که در قالب 12 کاروان به مناطق عملیاتی سفر کردند ضمن اینکه تعداد افراد اعزام شده به کردستان، 848 نفر و افراد اعزام شده به آذربایجان غربی، 267 نفر بودند.
وی با اشاره به توقف اعزام افراد در ماه رمضان اظهار داشت: پس از عید فطر در 20 روز باقی مانده از تابستان، هزار و 600 نفر از افراد ثبت نام شده در قالب پنج کاروان به اردوهای چهار روزه اعزام می‌شوند که دو روز از این زمان به رفت و برگشت اختصاص یافته و دو روز دیگر شامل بازدید از مناطق جنگی پاوه، سرپل ذهاب، قصر شیرین و منطقه عملیاتی مرصاد خواهد بود.
حافظی به اردوهای دانش آموزی در فصل پاییز اشاره کرد و ادامه داد: پاییز امسال 12 هزار نفر شامل 4 هزار و 200 نفر دانش آموز پسر و 7 هزار و 800 نفر دانش آموز دختر به مناطق جنگی اعزام خواهند شد ضمن اینکه برای ایام عید نوروز نیز برای اعزام 8 هزار و 700 نفر از مردم استان قم به اردوهای راهیان نور برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است.
جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم در ادامه با بیان اینکه مطالعه دقیق در زمینه هشت سال جنگ تحمیلی نشان می‌دهد همه خوبی‌ها و ارزش‌های خلق شده در جبهه‌ها حاصل آموزش‌های روحانیت بوده است گفت: روحانیون تاثیر بسزایی در طول دفاع مقدس داشتند و همراهی آنها با رزمندگان بی‌بدیل بود و در واقع هیچ چیزی جای این افراد را نمی‌توانست بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه در ادامه مسیر انقلاب نیز روحانیت حضور چشمگیری در عرصه دفاع داشته است، تصریح کرد: حضور افراد روحانی در کاروان‌های راهیان نور و ارتباط آنها با جوانان نقش بسیار مهمی در آشنایی نسل امروز با آرمان‌های شهدا داشته است به طوری که سپاه پاسداران خود را ملزم می‌داند که از حضور طلاب در این سفرها استفاده کند.
حافظی با اشاره به وجود یک یا دو نفر راوی روحانی در هر کاروان افزود: در مناطق جنگی جنوب کشور هم از افراد مستقر در آنجا استفاده می‌شود و هم از قم افرادی برای این کار اعزام می‌شوند اما در غرب و شمال غرب ایران تنها افراد مستقر در محل این وظیفه را انجام می‌دهند.
انتهای پیام/10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول