اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان آتش‌نشانی بیرجند خبر داد:

فعالیت 5 ایستگاه آتش‌نشانی در بیرجند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند از فعالیت پنج ایستگاه آتش‌نشانی در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 5 ایستگاه آتش‌نشانی در بیرجند

علی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی برابر اساسنامه تعریف شده متولی ایمنی و خدمات مرتبط با آن در حوزه خدمات شهری است.
وی افزود: این سازمان در سه حوزه عمده کاری آموزش، پیشگیری از حوادث و عملیات به صورت رایگان به شهروندان خدمات‌رسانی میکند.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند امکانات و تجهیزات این سازمان را شامل 25 دستگاه اطفا حریق و امداد و نجات سبک و سنگین با کلیه تجهیزات مربوط و امکانات اضافی امداد و نجات از قبیل غواصی، کوهستان چاه عنوان کرد.
حسینی یادآور شد: با وجود تلاش و حمایت اخیر شهرداری و سازمان شهرداریها و مدیریت بحران با استاندارد‌های روز دنیا هنوز فاصله زیادی داریم.
وی با اشاره به ایستگاه‌های این سازمان گفت: ایستگاه مرکزی دارای دو خودرو نیسان و دو کامیون، ایستگاه سجادشهر یک دستگاه رنوی میدلام، کامیون و نیسان و ست کامل نجات، ایستگاه غفاری یک دستگاه رنو، نیسان پشرو و نجات، ایستگاه شمال شهر یک دستگاه رنو، دو دستگاه کامیون و یک دستگاه نیسان و ایستگاه معصومیه یک دستگاه رنو، دو کامیون اف و یک دستگاه فوتون نجات و آمبولانس است.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند یادآور شد: با توجه به شکل قلعه‌ای شکل شهر سه محدوده شمال شهر و مرکزی و سجادشهر نیاز به سه دستگاه ایسوزو و در بحث ساختمان‌های بلند نیاز به نردبان هیدرولیک و بالابر و در بحث نجات کوهستان و غواصی نیاز به خودرو پیکاب و در بحث نجات نیاز به اکسور نجات و جرثقیل است.
حسینی تصریح کرد: با توجه به انبوه‌سازی و مرتفع‌سازی در سطح شهر معاونت پیشگیری سازمان موظف شد طرح ایمنی ساختمان‌های در دست احداث را تهیه کند.
وی ادامه داد: در همین راستا پس از ساعت‌ها تحقیق و کار کارشناسی با همکاری و هماهنگی سازمان  نظام مهندسی دستورالعمل‌های ایمنی برای واحدهای مسکونی با دو سر فصل ساختمان‌های بلند و ساختمان‌های معمولی تدوین و اجرا شده است.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند گفت: در حال حاضر هر واحدی با هر کاربری که به سازمان مراجعه کند یک کد ایمنی دریافت میکند و تمام سوابق و مکاتبات و نقشه‌ها در سیستم رایانه‌ای سازمان ثبت و بایگانی میشود و هنگام بررسی نقشه بر اساس کاربری و ارتقای ساختمان دستورالعمل ابلاغ می شود که هنگام پایان کار برابر چک لیست تمامی موارد کنترل شده و در صورت رعایت مفاد ایمنی پایان کار صادر میشود.
حسینی یادآور شد: از زمان آغاز اجرای کد ایمنی تاکنون تعداد 185 ساختمان بلند و یک‌هزار و 307 ساختمان معمولی از سازمان کد ایمنی دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: این سازمان در راستای اقدامات پیشگیرانه نسبت به توزیع حدود 4 هزار کپسول آتش‌نشانی به قیمت کارخانه اقدام کرده که با استقبال خوب شهروندان مواجه شد و در تعداد زیادی از حوادث هنگامی که همکاران به محل حادثه میرسند مشاهده میکنند که مردم با استفاده از کپسول یا آتش را مهار کرده و یا آن را خاموش کرده‌اند.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند گفت: در سال گذشته بیش از 24 هزار تماس با این سازمان گرفته شده که حدود 23 هزار آن مزاحم و مابقی ماموریت بوده است.
انتهای پیام/ص20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول