اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بخش روابط بین‌الملل وزارت توسعه فدراسیون روسیه:

مواد غذایی ایران جایگاه خوبی در روسیه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس بخش روابط بین‌الملل و همکاری برون مرزی وزارت توسعه فدراسیون روسیه گفت: مواد غذایی و کشمش ایران در روسیه از جایگاه خوبی برخوردار است.

مواد غذایی ایران جایگاه خوبی در روسیه دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی استان قزوین، الکساندر سبولسکی در سفر یک روزه به قزوین و دیدار با رئیس اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: مواد غذایی و کشمش ایران در روسیه از جایگاه خوبی برخوردار است و استان نیز قزوین قابلیت و ظرفیت خوبی برای توسعه مناسبات تجاری در بخش کشاورزی و صنعت با کشور روسیه را دارد.
وی ادامه داد: از آنجا که در کمیسیون مشترک ایران و روسیه در تهران راه‌های گسترش مناسبات بازرگانی بررسی خواهد شد و با اطلاعاتی که از وضعیت کشاورزی و صنعتی منطقه قزوین داشتیم، احساس کردیم بازدید از این استان و مشاهده برخی توانایی‌های تولیدی این منطقه شاید بتواند در این مذاکرات مورد توجه قرار گیرد.
رئیس بخش روابط بین‌الملل و همکاری برون مرزی وزارت توسعه فدراسیون روسیه اضافه کرد: مواد غذایی و کشمش ایران از جایگاه خوبی برخوردار است که امیدواریم با افزایش اعزام هیئت‌های تجاری بتوانیم این ظرفیت‌ها را شناسایی و مورد بررسی کارشناسی قرار دهیم.
وی در خصوص پیشنهاد سرمایه‌گذاری مشترک در تولید بیو اتانول تصریح کرد: باید این موضوع و مسائل گردشگری و توسعه مناسبات به طور جدی و با حضور تجار و بازرگانان دو طرف مورد تحلیل کارشناسی قرار گیرد و با اطلاعات کافی وارد مذاکره شد.
سبولسکی یادآور شد: بسیار مایل هستیم با اعزام یک هیئت تجاری از روسیه، توانمندی استان شما را بیشتر بشناسیم و برای توسعه روابط اقتصادی گام برداریم.
وی اعلام کرد: پروتکلی بین وزیر انرژی روسیه و وزیر خارجه ایران امضاء خواهد شد که به توسعه روابط دو کشور کمک خواهد کرد و ما نیز امیدواریم در صورت امکان برخی مسائل اقتصادی را در این نشست مطرح کنیم.
رئیس بخش روابط بین‌الملل و همکاری برون مرزی وزارت توسعه فدراسیون روسیه افزایش اعزام هیئت‌های تجاری و نشست‌های کارشناسی را در اجرایی شدن توافق‌های طرفین ضروری دانست.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول