اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی قزوین خبر داد:

نصب دستگاه‌ ورزشی در 10 بوستان قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی قزوین گفت: در سال جاری در 10 بوستان شهر قزوین دستگاه‌های ورزشی نصب شده است.

نصب دستگاه‌ ورزشی در 10 بوستان قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، سعید وزیری نژاد بیان کرد: این اقدام هزینه‌ای افزون بر 700 میلیون ریال در بر داشته و طی آن در تعدادی از این بوستان‌ها علاوه بر دستگاه‌های ورزشی، میز پینگ پنگ، فوتبال دستی و میز شطرنج نیز تعبیه شد.
وی ادامه داد: این طرح در بوستان‌های ارکیده، بانوان، شهدا، پامچال، بانو، یاس، هشت بهشت، الغدیر، معلم و زمین شقایق اجرا شده است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی قزوین عنوان کرد: مدرسه استثنایی جان‌زاده و یکی از مدارس ناحیه باغ نشاط نیز از دیگر مکان‌هایی بودند که از این امکانات بهره‌مند شدند.
بر اساس این گزارش معاون اجرایی سازمان فرهنگی ورزشی قزوین با اشاره به استقبال 60 هزار قزوینی از اجرای 40 برنامه فرهنگی در قزوین اظهار کرد: جنگ شبانگاهی، مسابقه محله دوستی، جنگ آپارتمان‌نشینی و تئاتر خیابانی عناوین کلی برنامه‌های فرهنگی هستند که هدف از اجرای این برنامه‌ها، ایجاد شور و نشاط اجتماعی در کنار آموزش اصول شهروندی است.
صادق آریان توضیح داد: متأسفانه تاکنون به این بُعد از زندگی شهروندان قزوینی کمتر پرداخته شده و برخی از شهروندان به علت مشکلات روزمره به سلامتی روح و روان خود اهمیت چندانی نمیدهند از این‌رو سعی شد با ایجاد محیطی با نشاط از طریق اجرای چنین برنامه‌هایی همشهریان را از دغدغه‌های زندگی شهرنشینی دور کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در این راستا 11 مورد جنگ شبانگاهی از سوی سازمان برگزار شد و مورد استقبال 40 هزار و 500 نفر از همشهریان قرار گرفت.
معاون اجرایی سازمان فرهنگی ورزشی قزوین تصریح کرد: در این برنامه‌ها که بیشتر در شهرک‌های کوثر و مینودر به اجرا درآمدند، توضیحات کارشناسان در خصوص حقوق همسایه‌داری و آداب آپارتمان نشینی و توزیع کتاب‌های مربوط به این حوزه در کنار اجرای سایر برنامه‌های مفرح صورت گرفت که 10 هزار شهروند قزوینی را زیرپوشش آموزش‌های شهروندی قرار دادند.
وی یادآور شد: بخش دیگری از برنامه‌های تابستانه که به قشر کودک و نوجوان اختصاص داشت، مسابقه شاد محله دوستی بود که طی آن 8 هزار نفر از کودکان و نوجوانان شهر با آموزه‌هایی همچون فرهنگ ترافیک، دوستی و صمیمیت، استفاده از مواد دور ریختنی، آتش نشانی و اورژانس و مواردی از این دست آشنا شدند.
آریان عنوان کرد: در تمامی برنامه‌های یاد شده هدایا و جوایزی متناسب با محتوای برنامه‌ها و با هدف بهره‌گیری بیشتر از این گونه فرصت‌ها برای آموزش اصول شهروندی، از سوی کمیته فرهنگ شهروندی تهیه و به حاضران اهدا  شد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول