اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه فرهنگی اکو:

نمایشگاه اکو، صنایع دستی کشورهای عضو را احیا می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه فرهنگی اکو گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو، صنایع دستی کشورهای عضو را احیا می‌کند.

نمایشگاه اکو، صنایع دستی کشورهای عضو را احیا می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الله ایوبی پیش از ظهر امروز به هنگام ورود به فرودگاه مرکز خراسان شمالی، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: امید می‌رود با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو و امثال این نمایشگاه‌ها، صنایع دستی که شناسنامه ما و شناسنامه کشورهای عضو اکو است، شناسانده و احیا و توجه مردم به این میراث کهن مشترک جلب  شود.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در خراسان شمالی افزود: این نخستین نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در ایران است که 12 کشور در آن حضور پیدا کردند.
ایوبی تصریح کرد: از این 12 کشور شرکت کننده در این نمایشگاه، 10 کشور از کشورهای عضو اکو و دو کشور هم به عنوان ناظر حضور دارند.
وی با بیان اینکه هنرمندان کشورها همه با آثار بسیار خوب و فاخر در استان خراسان شمالی حضور یافته‌اند، گفت: امید ما این است که در این نمایشگاه، با توجه به استقبال خوبی که پیش‌بینی می‌کنیم از این نمایشگاه انجام شود، دبیرخانه دائمی نمایشگاه اکو را در این استان دایر می‌کنیم.
رئیس موسسه فرهنگی اکو ادامه داد: امیدواریم که هر سال ما شاهد برپایی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در استان خراسان شمالی باشیم.
وی اظهار داشت: علاوه بر شرکت کشورهای عضو اکو در این نمایشگاه، استان‌های مختلف کشور هم به عنوان یک عضو، حضور ویژه‌ای داشته و هنرمندان ملی هم به عنوان نماینده ایران غرفه ویژه‌ای دارند و اساتید برجسته در این نمایشگاه حاضر هستند.
ایوبی در بخش دیگری به تولید نرم افزار گردشگری تلفن‌های همراه اشاره کرد و در این باره توضیح داد: سال گذشته کتابی با عنوان "گردشگری در کشورهای عضو اکو" شامل اطلاعات جامع مراکز دیدنی و گردشی کشورهای عضو این سازمان به 10 زبان تهیه و منتشر شد که با تلاش‌های فراوان نسخه نرم افزاری آن نیز مخصوص گوشی‌های تلفن همراه راه اندازی شده است.      
وی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند این نرم افزار را از طریق سایت موسسه اکو تهیه و روی تلفن‌های خود نصب کنند، به این ترتیب راهنمای جامعی درباره گردشگری در این کشورها در اختیار دارند.      
ایوبی خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین این کتاب، از جمله نخستین گام‌ها در راستای گسترش تعامل گردشگری در سطح منطقه، معرفی توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری کشورهای عضو اکو و افزایش تبادل گردشگر میان کشورها محسوب می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول