اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بوشهر در مجلس مطرح کرد:

پیش‌بینی افزایش 7 درصدی صادرات گاز به ترکیه

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: با توجه به ذخایر غنی گاز کشور و طرح‌های در دست اجرای توسعه میدان‌های گازی کشور، به‌ویژه میدان گازی پارس جنوبی، پیش‌بینی می‌شود صادرات گاز به ترکیه تا هفت درصد افزایش پیدا کند.

پیش‌بینی افزایش 7 درصدی صادرات گاز به ترکیه
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامعلی میگلی‌نژاد شنبه شب در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه اصلاح الگوی مصرف گاز و بهره‌برداری از طرح‌های گازی کشور، صادرات گاز ایران به اروپا و کشورهای منطقه را فراهم می‌کند، اظهار داشت: حجم چشمگیر گاز در میدان‌های گازی کشور به‌ویژه در استان‌های جنوبی، بهره‌برداری از پروژه‌های جدیدی که در دست اجراست و نیاز دیگر کشورها از جمله کشورهای اروپایی و کشورهای همسایه به‌ویژه ترکیه به انرژی گاز از جمله دلایل روزافزون صادرات گاز است.
این عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر، در بیان تأثیر گروهک (پ.ک.ک) بر روابط ایران و ترکیه تصریح کرد: روابط ایران و ترکیه آنقدر مستحکم است که گروهک پ.ک.ک نتواند در آن تأثیر بگذارد و ماهیت این گروهک برای همه کشورها به‌ویژه کشورهای اسلامی روشن است، بنابراین به هیچ وجه برخورد با چنین گروهکی سبب تیره شدن روابط حسنه و منطقی دو کشور اسلامی ایران و ترکیه نمی‌شود.
با تاکید بر اینکه ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز و دارای ذخایر غنی است، اظهار داشت: با توسعه میدان‌های گازی کشور، بویژه میدان مشترک گاز پارس جنوبی در استان بوشهر ، پیش بینی می‌شود صادرات گاز به ترکیه تا هفت درصد افزایش  یابد.
وی با بیان اینکه نیاز برخی کشورهای اروپایی به انرژی موجب می‌شود تا صادرات گاز از طریق ترکیه به کشور هایی اروپایی افزایش یابد،گفت: با توجه به حجم چشمگیر تولید داخلی گاز باید دیپلماسی نفت وگاز را برای بازاریابی جهانی فعال کنیم و اینکار مستلزم تبلیغات کارشناسانه و وسیع است.
میگلینژاد با اشاره به افتتاح قریب الوقوع نیروگاه اتمی بوشهر، با تبریک این موفقیت به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران گفت: راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر بار دیگر حقانیت جمهوری اسلامی ایران و بزرگی ما را نشان داد.
وی ادامه داد: با این اقدام بزرگ دنیا متوجه شد که ایران اسلامی همواره در تلاش برای فعالیت‌های صلح آمیز است و هیچگاه نیز از مواضع انقلابی خود کوتاه نمی‌آید.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول