اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان دانش آموزی خبر داد:

افزایش 2 هزار نفری عمره دانش‌آموزی

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان دانش‌آموزی از افزایش 2 هزار نفری سهمیه عمره دانش‌آموزی خبر داد.

افزایش 2 هزار نفری عمره دانش‌آموزی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، داود روستایی ظهر امروز در گردهمایی روسای سازمان دانش آموزی شهرستان‌ها و مناطق مازندران در سالن کنفرانس باشگاه فرهنگیان ساری اظهار داشت: در صنعت فرهنگی با سه شاخص سخت‌افزار، محصولات و خدمات ارزش کار فرهنگی شناسایی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی نمازخانه و مصلی‌های فراوانی ایجاد کردیم، اما در این زمینه هرچه پیش برویم بازهم کم است.
قائم مقام سازمان دانش آموزی تصریح کرد: پیش‌روی در زمینه سخت افزاری یک اصل نیست، پیامبر اکرم (ص) مسجد النبی را به صورت خیلی ساده بنا کردند و امروز باید بهترین سنگ و بهترین سقف را داشته باشیم تا مسجد بسازیم که این غلط است و در امکانات و تجهیزات باید توازن داشته باشیم.
این مسئول با اشاره به اینکه کشورهای غربی برای توسعه فرهنگ بر محصولات فرهنگی متمرکز شده‌اند، یادآور شد: کشورهای اسلامی بر خدمات فرهنگی متمرکز هستند، اما کشوری موفق است که هر سه مولفه را در کنار هم داشته باشد.
روستایی با بیان اینکه دانش‌آموزان امروز به محصولات و خدمات ما نگاه می‌کنند و سپس به سراغ‌مان می‌آیند، خاطرنشان کرد: امروز بچه‌ها به سخت‌افزار و نمازخانه ما نگاه نمی‌کنند، در محل ساده روحانی خوش سلیقه می‌تواند افراد را جذب کند و این نشان می‌دهد سخت افزار حرف نخست را نمی‌زند.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته و به ویژه در دو سال اخیر ماموریت‌ها و رویکرد سازمان دانش‌آموزی تغییر کرده، گفت: پس از قانون احیا، نظام آموزش و پرورش سازمان دانش آموزی را چرخش داد.
قائم مقام سازمان دانش آموزی با تاکید بر اجرای رویکرد قرآنی در برنامه‌های سازمان، ادامه داد: اگر بچه‌ها به صراط مستقیم هدایت نمی‌شوند نشان‌دهنده این است که برنامه‌ها «من درآوردی» است.
این مسئول با اشاره به اینکه امسال فقط دانش آموزان قوی تشکل‌ها، نخبگان علمی، قرآنی و المپیادی به عمره اعزام شدند، افزود: بر اساس روند مناسب عمره که در سال جاری برگزار شد 2 هزار نفر به سهمیه عمره دانش‌آموزی اضافه شد.
روستایی با بیان اینکه نیروسازی و موج آفرینی فعالیتی، دو ماموریت سازمان دانش‌آموزی است، عنوان کرد: اعتکاف دانش‌آموزان یک ظرفیت است که باید از آن استفاده کرد.
وی اذعان داشت: مازندران استان فرهنگی و تاثیرگذار در کشور است و این یک تعارف نیست.
در این نشست حجت‌الاسلام صادقی به عنوان رئیس جدید سازمان دانش‌آموزی مازندران منصوب شد و از زحمات آقاجانپور طی مدت ریاست این سازمان در استان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول