اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تربیت‌بدنی استان مرکزی:

40 پروژه ورزشی امسال در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تربیت‌بدنی استان مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری از 40 پروژه عمرانی تا پایان سال جاری در شهرهای مختلف استان خبر داد.

40 پروژه ورزشی امسال در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک،‌ خسرو قمری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد 20 پروژه همزمان با هفته تربیت‌بدنی به بهره‌برداری میرسد.
وی با بیان اینکه بهره‌برداری کامل از پروژه‌ها نیازمند تزریق به موقع اعتبارات است، اظهار داشت: در حال حاضر سرانه فضاهای ورزشی استان 72 صدم درصد است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها به 90 صدم درصد خواهد رسید.
مدیرکل تربیت‌بدنی استان مرکزی ادامه داد: بخشی از پروژه‌های ورزشی توسط اداره کل تربیت‌بدنی استان و بخشی توسط شرکت توسعه و تجهیز اجرا میشود و این اداره کل در ساخت و احداث پروژه‌های مربوط به شرکت توسعه و تجهیز دخالت و حق اظهار نظر ندارد، اما به عنوان بهره‌برداری از تحویل سالن‌ها و اماکن ورزشی که دارای اشکال و یا کیفیت پایین هستند خودداری خواهد کرد.
قمری بیان داشت: از سال 84 تاکنون بیش از 90 پروژه ورزشی در شهرها و روستاهای مختلف استان به بهره‌برداری رسیده است.
وی از آمادگی این اداره کل برای فروش بخشی از اماکن ورزشی استان بر اساس ماده 39 قانون خبر داد و بیان داشت: براساس این ماده این اداره کل میتواند بخشی از فضاهای ورزشی خود را با حفظ کاربری ورزشی به بخش خصوصی واگذار کند‌ و درآمد حاصل از فروش این فضاها را در بخش پروژه‌های نیمه‌تمام هزینه کند.
مدیرکل تربیت‌بدنی استان مرکزی همچنین از برگزاری مسابقات تور دوچرخه‌سواری میلاد دو نور در استان خبر داد و گفت: سیزدهمین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری میلاد دو نور از دهم تا چهاردهم شهریور ماه طبق سال‌های گذشته به میزبانی استان مرکزی برگزار میشود.
قمری با اشاره به اعلام آمادگی تیم‌های داخلی و خارجی به منظور شرکت در این رقابت‌ها اظهار داشت: تاکنون پنج تیم خارجی از کشورهای هلند،‌ عراق،‌ قزاقستان، سوریه و آذربایجان به همراه 14 تیم خارجی برای شرکت در این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی اضافه کرد: جوایز این دوره از مسابقات دوچرخه‌سواری میلاد دو نور 35 هزار دلار است که از سوی فدراسیون تامین خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالی مبنی بر عدم ابلاغ حکم رئیس هیئت کشتی استان گفت: هیئت کشتی استان بیش از سه سال بود که به صورت سرپرست اداره میشد که در سال گذشته قرار شد مجمع انتخابی برگزار شود.
مدیرکل تربیت‌بدنی استان تصریح کرد: در سال گذشته مجمع هیئت کشتی با حضور پنج کاندیدا و به صورت کاملا قانونی برگزار شد که دو نفر در این مجمع به صورت یکسان رای آوردند و قرار شد مجمع انتخابی مجددا برگزار شود.
قمری ادامه داد: بر‌اساس قانون فدراسیون کشتی باید زمان برگزاری مجمع را مشخص و اعلام میکرد که این کار از سوی رئیس فدراسیون صورت نگرفت و با پیگیریهای به عمل آمده رئیس فدراسیون اختیار را به این اداره کل داد تا زمان برگزاری انتخابات را مشخص کند.
وی با اشاره به وجود برخی مسائل پشت پرده در ‌ارتباط‌ با انتخاب رئیس هیئت کشتی بیان کرد: اداره کل تربیت‌بدنی روزی را به عنوان روز مجمع انتخاب و از دو کاندیدای قبلی دعوت کرد تا در مجمع حضور یابند که یکی از کاندیدها انصراف داد و در نهایت مجمع با حضور نماینده فدراسیون برگزار شد که آقای کلهر با یک رای ممتنع به عنوان رئیس هیئت انتخاب شد.
مدیرکل تربیت‌بدنی استان افزود: متاسفانه بعد از برگزاری مجمع عده‌ای از افراد اعتراض‌ها و مسائلی را عنوان کرده و ادعا داشتند که این مجمع به صورت غیر قانونی برگزار شده است که اخیرا با بررسیهای انجام شده از سوی فدراسیون قانونی بودن مجمع تایید شد.
قمری گفت: متاسفانه رئیس فدراسیون کشتی تاکنون حکم رئیس هیئت کشتی استان را ابلاغ نکرده است که در پاسخ به پیگیریهای استان بیان میدارد به دلیل مشخص نبودن وضعیت رئیس فدراسیون صدور حکم با مشکل مواجه شده است.
وی با بیان اینکه رشته کشتی از رشته‌های قدیمی و سابقه‌دار استان است، خاطر نشان ساخت: در دوره مدیریت سابق هیئت کشتی متاسفانه این رشته به جای پیشرفت روز به روز دچار افت شد و نتایج ضعیفی را در میادین مختلف کسب کرد.
متولی امور ورزش استان اظهار داشت: در سال 87 هیئت کشتی استان مرکزی در بین 31 استان کشور رتبه 23 ، در سال 88 رتبه 19 و در سال 89 رتبه 26 کشور را داشت که این جایگاه در خور شان ورزشکاران این استان نبود.
قمری ابراز داشت: رئیس هیئت کشتی در طول فعالیت خود هیچ طرح و برنامه‌ای را برای ارتقا این رشته در استان ارائه نکرد و فعالیت مثبتی از خود نشان نداد، اما با تغییر رئیس هیئت کشتی در این فاصله کوتاه این رشته در استان سرو سامانی گرفته و ورزشکاران امسال در لیگ کشور حضور یافته‌اند.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول