اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران خبر داد:

دریافت 1300 قصه‌ در جشنواره قصه‌گویی رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران از ارسال یک هزار و 300 قصه‌گو به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی خبر داد.

دریافت 1300 قصه‌ در جشنواره قصه‌گویی رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی در هفتمین جلسه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی که در مهر ماه سال جاری به میزبانی مازندران برگزار میشود با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 365 اثر از قصه با مضمون قصه‌هایی پیرامون امام رضا (ع) به دبیرخانه جشنواره  قصه‌گویی رضوی ارسال شده، گفت: به برکت شان وجودی حضرت ثامن‌الحجج (ع) استقبال گسترده‌ای از سوی قصه‌گویان کشوری و بین‌المللی در این جشنواره صورت گرفته و امید است همه ما نقشی اساسی در حد این جشنواره معنوی داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی نباید فعالیتی اداری دیده شود، تصریح کرد: انجام فعالیت‌های معنوی از سوی دستگاه‌های اجرایی وظیفه‌ای شرعی بوده و به عنوان ارزش اسلامی نگریسته میشود.
عزیززاده گرجی با اشاره به اینکه گام برداشتن ترویج فرهنگ رضوی از سوی کانون پرورش فکری تنها برای رضایت امام رضا(ع) است، تصریح کرد: برگزاری جشنواره قصه‌گویی رضوی با همت کانون پرورش فکری توفیق الهی بوده و این امر ناشی از ذهن پاک کودکان و نوجوانانی است که در جامعه اسلامی رشد مییابند.
مدیر کانون پرورش فکری مازندران با بیان اینکه داوری جشنواره بین المللی قصه‌گویی رضوی در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگسالان از سوی داوران مازندرانی صورت میگیرد، خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و 365 قصه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این میان استان خوزستان بیشترین آثار ارسالی را به خود اختصاص داده و پس از آن سمنان و گلستان در ارسال آثار به این جشنواره رقابت میکنند.
دبیر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی از حضور 9 کشور در جشنواره قصه‌گویی رضوی خبر داد و یادآور شد: بیشترین اثر قصه‌گوی از کشور افغانستان با 42 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که تمام آثار از سوی بزرگسالان انجام شد.

* مشارکت فعال استان‌ها در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی
     
مدیر کانون پرورش فکری مازندران از مشارکت فعال استان‌های کشور در ارائه آثار قصه‌گویی به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی رضوی خبر داد.
عزیززاده گرجی با توجه استقبال گسترده از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی اضافه کرد: آثار فاخر به جشنواره رسیده که با در نظر داشتن دیگر آثار که در حال ارسال است، آمار مشارکت امسال در این جشنواره به نسبت جشنواره‌های قصه‌گویی برگزار شده در کشور بینظیر خواهد بود.
وی تاکید کرد: طی بررسیهای به‌عمل آمده از آثار دریافتی از استان‌های کشور، تاکنون، استان خوزستان با ارائه 246 اثر بالاترین مشارکت در این باره به خود اختصاص داده که از این میان 131 اثر مربوط به بخش کودک است، 92 اثر در بخش نوجوان و 23 اثر مربوط به بخش بزرگسالان است.
دبیر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی با تقدیر از مشارکت ارزنده قصه‌گویان در اعتلای فرهنگ رضوی افزود، در نظر است از فعال‌ترین مرکزی که درباره ارسال قصه بیشترین اثر را به خود اختصاص داده در روز اختتامیه مورد تقدیر قرار گیرد. 
انتهای پیام/ن30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول