اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان تاکید کرد:

ثبت آمار اشتغال خوزستان در سامانه

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: تا پایان شهریور ماه تمام دستگاه‌های دولتی، غیر دولتی و شرکت‌ها باید آمار اشتغال ایجاد شده خود را به‌روز وارد سامانه کنند.

ثبت آمار اشتغال خوزستان در سامانه
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی در نشست شورای اشتغال استان اظهار داشت: با به روز شدن آمار سامانه، می‌توان از وضعیت واقعی اشتغال ایجاد شده با خبر شد و برای تحقق تعهد ۱۳۷هزار فرصت شغلی استان برنامه ریزی کرد و ظرف پنج سال آینده بیکاری را به زیر هفت درصد رساند.
وی با بیان اینکه عمده اشتغال استان در شش ماهه دوم سال محقق می‌شود، افزود: خوزستان به دلیل شرایط اقلیمی که دارد، بخش عمده‌ای از تعهد ایجاد اشتغال خود را در نیمه دوم سال محقق خواهد کرد.
حجازی از عملکرد بانک‌های استان اظهار نارضایتی کرد و گفت: بر اساس آمار سال گذشته، در کل کشور ۹۹درصد کل منابع بانک‌ها به عنوان تسهیلات پرداخت شده است که این میزان در خوزستان ۳۲درصد است.
وی بیان کرد: این در حالی است که در استانی همچون آذربایجان شرقی میزان تسهیلات پرداخت شده ۹۱درصد بوده است.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه این استان در عملکرد بانک‌ها در سال ۸۹ در رتبه ۳۱ کشور بود، بیان کرد: اگر قرار باشد همه پول‌ها و منابع مردم به بانک‌ها بیاید و در سایر استان‌ها هزینه شود و با آن‌ها در سایر استان‌ها کارخانه ساخته شود، به استان هیچ کمکی نخواهد شد و ضربه بزرگی به خوزستان وارد می‌شود.
وی با بیان اینکه همه استان‌ها در این گزارش با یک معیار سنجیده شده‌اند، گفت: در خوزستان محدودیت‌هایی بوده که در سایر استان‌ها وجود نداشته است، این موضوع به مدیریت منابع وابسته است.
حجازی خطاب به مدیران بانک‌ها افزود: این موضوع باید عارضه یابی شود زیرا این موضوع با عدالتی که دولت نهم، شش سال شعارش را می‌دهد منافات دارد.
استاندار خوزستان لازمه رسیدن به اشتغال پایدار در استان را مدیریت درست منابع دانست و بیان کرد: برای رسیدن به اشتغال مستمر باید مدیریت بر منابع استان صورت گیرد و گاهی نیز لازم می‌شود که مسیری جدید و متفاوت از مسیر همیشگی را برای خود تعریف کنیم و از حداکثر ظرفیت‌ها بهره ببریم.
وی ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ کار، کاهش اشتغال غیر بومی و افزایش جذب سرمایه‌گذاری و گردش مالی از جمله این مسیر‌ها هستند.
حجازی بیان کرد: سفرهای شهرستانی شورای اشتغال استان از مهرماه آغاز می‌شود و با حضور در شهرستان‌ها، به صورت جزئی‌تر به امور اشتغال و طرح‌های مشکل‌دار آن‌ها خواهیم پرداخت.
وی ادامه داد: حفظ اشتغال و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در استان، دو محور اساسی هستند که همواره باید مورد توجه این کارگروه باشند.
عالی‌ترین مقام دولت در خوزستان تاکید کرد: در شهرستان‌ها باید ظرفیت‌ها و فرصت‌های جدید شغلی را بر اساس طرح آمایش استان، شناسایی کرد و به بررسی طرح‌های مشکل‌دار پرداخت.
وی با بیان اینکه نمی‌توان فرا‌تر از مصوبات ستاد تسهیل، چیزی را مصوب کرد، خواستار شد: طرح‌های مشکل داری که در ستاد تسهیل اول و ویژه استان رسیدگی شدند، پس از بررسی مجدد، در شورای شهرستانی حضور یابند.
وی با تاکید بر توجه به ایجادو حمایت از مشاغل خانگی در استان اضافه کرد: تا پایان شهریور ماه تمام دستگاه‌های دولتی، غیر دولتی و شرکت‌ها باید همه آمار اشتغال ایجاد شده خود را به روز وارد سامانه کنند.
استاندار خوزستان، ترویج هر چه بیشتر مشاغل خانگی و خود اشتغالی را در کاهش آمار بیکاری و تولید اشتغال بیشتر دراستان موثر دانست و بیان کرد: باید با فرهنگ سازی در این بخش، از تمام ظرفیت‌های موجود در استان بهره کافی برد.
حجازی اضافه کرد: اشتغال خانگی یکی از راه‌های رسیدن به اشتغال پایدار است که علاوه بر انعطاف پذیری بازار کار، موجب توجه بیشتر به کانون خانواده و جلوگیری از مهاجرت مردم از روستا به شهر می‌شود.
عالیترین مقام دولت بر شناسایی و توسعه ظرفیت‌های کسب و کار خانگی برای توسعه فرصت‌های شغلی تاکید کرد و گفت: کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره وری و ارتقای مدیریت کسب و کار از جمله ویژگی‌های اشتغال خانگی است.
در ادامه این جلسه نیز ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، خواستار تبدیل وضعیت نیروهای واجد شرایط شد.
وی افزود: باید به تبدیل وضعیت نیرو‌ها و سازمان‌هایی که در برابر این امر مقاومت می‌کنند رسیدگی کرد.
سودانی خاطرنشان کرد: آسیب‌شناسی مدیریت بانک‌ها از دیگر موارد مهمی است که باید با جدیت پیگیری شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول