اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس:

سهم بهداشت و درمان نکا از تملک دارایی ناچیز است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم بهداشت و درمان نکا از تملک دارایی 150 میلیون ریال است که سهمی بسیار کم و ناچیزی است.

سهم بهداشت و درمان نکا از تملک دارایی ناچیز است
به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، احمدعلی مقیمی شنبه شب در مراسم بزرگداشت روز پزشک، داروساز و کارمند در نکا اظهار داشت: با این مقدار اعتبارات هیچ کاری در شهرستان نمی‌توان انجام  داد و دانشگاه علوم پزشکی مازندران، برای جذب اعتبارات استانی و ملی باید به کمک بهداشت و درمان بشتابد.
وی با بیان اینکه، بهداشت و درمان، اداره و سازمانی طویل با برنامه‌ها و گستردگی خاص است، یادآور شد: احداث خانه بهداشت، تجهیزات بیمارستان، احداث پایگاه اورژانس، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و... از جمله وظایفی است که هر شبکه باید در دستور کار داشته باشد و با این اعتبارات اندک، نمی‌توان کاری انجام داد.
نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با همکاری و تلاش مدیریت و کارکنان شبکه بهداشت و درمان، پیشرفت قابل توجهی در پروژه‌های عمرانی داشتیم که احداث هشت خانه بهداشت، سه پایگاه اورژانس، فراهم کردن سه دستگاه آمبولانس، ساخت و تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) نکا و... از جمله اقدامات بهداشت و درمان از سال 87 تاکنون در نکا است که از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.
این مسئول بیان داشت: امروز شهرستان نکا با دارا بودن 50 متخصص و جراح در بیمارستان‌ها، وجود پنج پزشک متخصص مطب‌دار در سطح شهرستان، دارا بودن دو بیمارستان از تراز قابل توجهی در بهداشت و درمان برخوردار است.
وی ادامه داد: بیمارستان 100 تختخوابه بخش خصوصی نیز در حال ساخت است که نیازمند نگاه ویژه است تا از ردیف اعتبارات مناسب برای ساخت این بیمارستان استفاده شود.
مقیمی گفت: دیالیز و آی‌سی‌یو نیز نیاز مبرم شهرستان بوده که از ماه آینده  در شهرستان استقرار می‌یابد.
نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اکنون در سطح کشور و استان مازندران دارای تراز مناسبی در بهداشت و درمان هستیم که در اوایل انقلاب، حداقل‌های بهداشت و درمان نیز برای ما فراهم نبوده و این مسئله نتیجه تلاش همه دست‌اندرکاران بهداشت و درمان و حوزه سلامت و پنجه‌های طلایی پزشکان این مرز و بوم است.
این مسئول تصریح کرد: پزشکان رهبران و هادیان سلامت جامعه‌اند که دارای تقدس ویژه هستند و به نوعی امنای مردم در بهداشت و درمان‌اند.
مقیمی با اشاره به آمار مرگ و میر مادران و نوزادان خاطرنشان کرد: میزان مرگ و میر مادران از 140 مورد در یک هزار در سال 63 به 54 در صد هزار در سال 70 و اکنون به 9 درصد در یکهزار تقلیل یافته و مرگ و میر نوزادان زیر پنج سال نیز از 200 مورد مرگ به 25 مورد کاهش یافته که باید قدردان دست اندرکاران حوزه درمان و سلامت جامعه باشیم.
در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا نیز طی سخنانی با اشاره به افزایش  سلامت در جامعه، این امر را مدیون تلاش همه‌جانبه تمام پرسنل و افزایش توانمندی‌های سلامت و درمان دانست.
اسماعیل محمودیان یادآور شد: ارتقای سلامت شهروندان باید در صدر برنامه‌ها و اولویت‌های همه ما قرار داشته و با تمام توان در  این رابطه تلاش کنیم.
وی در پایان اذعان داشت: طبابت و مراقبت از بیمار، تخصص خاصی لازم دارد که پزشکان ما باید رنجوری بیمار را در درون خود نیز احساس کنند تا قادر به رفع بیماری باشند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول