اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین خبر داد:

اختصاص 300 میلیارد ریال برای گازرسانی به الموت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به منطقه الموت و طارم در آینده نزدیک گفت: در راستای گازرسانی به الموت و طارم مبلغ 30 میلیارد تومان قرارداد با بانک ملی نهایی شد.

اختصاص 300 میلیارد ریال برای گازرسانی به الموت
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فتحعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: گازرسانی به الموت و طارم سفلی، در سفر اول و دوم هیئت دولت به استان به صورت مطالعات مصوب شد و در سفر سوم عملیات اجرایی این بحث مطرح شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مجوز و مصوبه شرکت ملی گاز، استفاده از تسهیلات بانکی بود با حمایت و پیگیری استاندار، پایان هفته گذشته موفق به امضای قرارداد از طرف شرکت ملی گاز شدیم و قرارداد با بانک ملی به مبلغ 30 میلیارد تومان برای این دو پروژه نهایی شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اضافه کرد: با توجه به این قرارداد، این هفته تزریق مالی این پروژه را پیگیر میشویم.
وی خاطر نشان کرد: از طرفی این پروژه ردیف اجرایی را نیز اخذ کرده است در نتیجه باید مراحل کمیسیون ماده 32 را طی کرده باشد که در خصوص مطالعات زیست محیطی منطقه الموت این موضوع انجام شده و تاییدیه محیط زیست استان نیز اخذ شده است و تاییدیه نهایی خط انتقال گاز به الموت نیز به زودی صادر می‌شوند.
نجفی در خصوص گازرسانی به منطقه طارم توضیح داد: با توجه به این در منطقه طارم، خط تغذیه را خواهیم داشت، در ابتدای پروژه ایستگاه تقلیل فشار را مد نظر داریم تا انشعاب‌گیری به روستاها و سایر مصرف‌کنندگان با سهولت انجام شود و برای طارم نیاز به مطالعات زیست محیطی وجود ندارد.
وی اعلام کرد: برای طارم مناقصات در دو قطعه صورت گرفته که پیمانکار قطعه اول انتخاب شده و برای قطعه دوم نیز این هفته پیمانکار انتخاب میشود و منطقه الموت نیز در مرحله مناقصه است و ان‌شاالله عملیات اجرایی امسال به صورت جدی انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با اشاره به مطالعات زمین شناسی در انجام پروژه‌های گازرسانی توضیح داد: در خصوص خطوط انتقال، مطالعات زمین‌شناسی صورت میگیرد به طوری که در منطقه الموت این مطالعات صورت گرفته و علت تأخیر در کار نیز انجام این مطالعات بود زیرا در منطقه 20 مورد گسل وجود دارد.
در ادامه مدید کل دفتر بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری قزوین با اشاره به لزوم مطالعات زمین‌شناسی در پروژه‌های گازرسانی اظهار کرد: در بحث مطالعات گازرسانی کارهای خوبی صورت گرفته ولی در بخشی از شرح خدمات، مطالعات زمین‌شناسی انجام نمیشود که این عوارض بعدی را ایجاد میکند.
علی محمد آهنی تصریح کرد: در مناطق الموت و طارم بحث لغزش زمین بسیار زیاد است و در این مناطق 400 نقطه شناسایی شده که تحت تأثیر لغزش زمین هستند بنابراین اگر مطالعات زمین‌شناسی نباشد مشکلاتی را تولید کرده و خطراتی را می‌تواند داشته باشد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول