اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اکو انجام می‌شود؛

راه‌اندازی "مکتب‌خانه موسیقی مقامی" در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از راه اندازی "مکتب‌خانه موسیقی مقامی" هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اکو در این استان خبر داد.

راه‌اندازی "مکتب‌خانه موسیقی مقامی" در خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو، محمدرضا سوقندی اظهار داشت: در این مکتب خانه، سنت و هنر تاریخی در قالب مکتب خانه‌ای سنتی به عنوان یک فرهنگ شفاهی به شیوه استاد شاگردی آموزش داده می‌شود.
وی راه اندازی این مکتب خانه را با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  اعلام کرد و افزود: در کنار آموزش، بحث پژوهش و جشنواره نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که در این مکتب خانه انجام می‌پذیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: این مکتب خانه قرار است در 5 استان کشور را‌ه‌اندازی شود که یکی از آن‌ها خراسان شمالی است.
رئیس کمیته فرهنگی نمایشگاه بین‌المللی اکو در خراسان شمالی همچنین از صدور مجوز نخستین آموزشگاه آزاد موسیقی مقامی در استان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای حفظ و اشاعه این هنر اصیل است.
وی  اظهار امیدواری کرد تا با همکاری رسانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط، هنرهای اصیل و میراث استان در تمام بخش‌ها شناسایی و احیا شده که این حرکت بزرگ‌ترین خدمت به مردم بوده و موجب جلوگیری از تهاجم فرهنگی و فرار مغزها می‌شود.
نخستین نمایشگاه بین‌المللی کشورهای عضو اکو طی هفته جاری با حضور 12 کشور در تفرجگاه بش قارداش بجنورد  برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول