اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری خبر داد:

کمک 383 میلیون ریالی مردم چهارمحال و بختیاری به سومالیاییها

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: مردم این استان به‌منظور کمک به مردم قحطی‎زده سومالی افزون بر 383 میلیون و 160 هزار ریال کمک کرده‌اند.

کمک 383 میلیون ریالی مردم چهارمحال و بختیاری به سومالیاییها
ابوالقاسم رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: مشاهده صحنه‌های دردناک و ناگواری که مردم سومالی امروز به آن مبتلا شده‌اند دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.
وی خواستار مشارکت مردم در راستای کمک به مردم قحطی‎زده سومالی شد و افزود: در چنین شرایطی کمک به قحطیزدگان سومالی وظیفه‌‌ای همگانی است که باید به این موضوع مهم توجه شود.
رستگار ادامه داد: اکنون در سومالی بزرگ‌ترین فاجعه انسانی رخ داده، این فاجعه دردناک در طول تاریخ بشریت بیسابقه بوده است در حالی که کشورهای ثروتمند جهان و سازمان‌های امدادی نسبت به این فاجعه بی تفاوت هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: در برابر این فاجعه انسانی همه باید احساس مسئولیت کنیم و سفارشات مقام معظم رهبری را در امداد و کمکرسانی به مردم سومالی جدی بگیریم.
وی در ادامه از رشد 80 درصدی میزان زکات فطره در این استان خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از یک میلیارد و 782 میلیون ریال فطریه در این استان جمع‌‎آوری شد.
رستگار اضافه کرد: این در حالی است که در سال گذشته افزون بر 987 میلیون ریال زکات فطره در این استان جمع‌آوری شده است.
وی افزود: مشارکت مردم در حل نیازمندیها و مشکلات مددجویان از اهمیت بسزایی برخوردار است که مردم نوع‌دوست این استان همواره گام‌های بلندی در این مسیر برداشته و یاری‌گر مستمندان بوده‌اند.
رستگار از افزایش 40 درصدی مشارکت مردمی در اطعام نیازمندان این استان خبر داد و گفت: مردم خیر و نوع‌دوست چهارمحال و بختیاری همزمان با ماه مبارک رمضان امسال یک‌میلیارد و 330 میلیون ریال برای اطعام نیازمندان اهدا کردند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری افزود: این در حالیست که در سال گذشته افزون بر 884 میلیون ریال برای اطعام نیازمندان از سوی مردم این استان کمک جمع‌آوری شده بود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول