اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تله‌فیلم پرونده ناتمام در خوی کلید خورد

خبرگزاری فارس: ساخت تله‌فیلم پرونده ناتمام در زمینه دادستان فقیدشهرستان خوی‎ ‎شهیدحاج قلیزاده کلید خورد.

تله‌فیلم پرونده ناتمام در خوی کلید خورد
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از دادگستری آذربایجان غربی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: آن شهید‎ ‎والامقام دادستانی مردمی، مصمم و مدافع حقوق مردم و حقوق‌الله و‎ ‎قاطع در برابر اجرای عدالت بود.
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد موسوی با بیان اینکه دادستان شهید خوی نمونه بارز انسانی خدوم و‎ ‎ظلم‌ستیز بود، اظهار داشت: حضور پرشور و بی‌نظیر مردم شهرستان خوی و شهرهای‎ ‎اطراف در مراسم ‏تشییع جنازه این شهید والامقام نشان از مردم دوستی و‎ ‎مردم‌گرایی واقعی این شهید بود و همگان دیدند ‏چگونه مردم خدمتگذاران واقعی‎ ‎خود را چون نگینی در میان می‌گیرند‎. ‎
وی‎ ‎ادامه داد: معاندان کوردل که با عدل علی مخالف هستند و این عدل‌گستری را‎ ‎برنمی‌تابند با تروری ‏کور و ناجوانمردانه این دادستان عدل‌گستر و عدل‌پرور‎ ‎را به شهادت رساندند‎.‎
این مسئول در ادامه با اشاره به امر قضاوت در جوامع اعم از اسلامی و غیراسلامی و‎ ‎اهمیت بالای این موضوع ‏افزود: در جامعه شاید نبود مسئولان دیگر ضرر کلی به‎ ‎جامعه نرساند اما اهمیت وجود قاضی در ‏جامعه بیش از وجود سایر مسولان است.
رئیس شورای قضائی استان آذربایجان غربی ادامه داد: شهید حاجی قلیزاده در راه اجرای عدالت ‏آنچنان محکم و استوار ایستاد تا‎ ‎اینکه مانند مولایش علی علیه‌السلام ترور شد.
موسوی گفت: ما هیچ باکی از شهادت نداریم و نمیهراسیم مردم باید قدر‎ ‎نظام اسلامی و ‏حکومت الهی که در آن حاکمیت دینی و عدالت علی علیه‌السلام‎ ‎اجرا شده است را بدانند‎.‎
در ادامه امام جمعه خوی هم در این مراسم گفت: شهید حاجی قلیزاده در دوران مسوولیت دادستانی و قضاوت خود به حق قضاوت و با بدعت‌ها برخورد کرد و در مسیر ولایت و رهبری تا پای جان ایستاد، او در برابر مؤمنان رئوف و با مخالفان و دشمنان انقلاب خشن بود.
حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری با بیان اینکه شهید حاجی قلیزاده سازشکار نبود، افزود: متخلفان، دزدان، زورگویان، زیاده‌خواهان، محاربان و زمین‌خواران از شهید حاجی قلیزاده در وحشت بودند.
وی، اظهار داشت: این ویژگی بارز آن شهید سبب شده بود اُبهت قاضی نظام اسلامی حفظ شود و اهل دنیا امید را از او قطع کنند و متخلفان توان دور زدن او را نداشته باشند.
امام جمعه خوی تاکید کرد: شهید حاجی قلیزاده عزت نفس داشت و وام‌دار کسی نبود و تمام زندگی خود را صرف خدمت به مردم میکرد.
وی، گستردگی اطلاعات قضایی، توجه جدی به انعطاف‌پذیری قوانین، قاطعیت در صدور حکم، توجه نکردن به ملاحظات جانبی و همچنین عشق و دلسوزی به مردم را از جمله ویژگیهای بارز آن شهید بزرگوار برشمرد.
مدیرکل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه نیز در این مراسم گفت: تله فیلم پرونده ناتمام بر اساس زندگینامه شهید حاجی قلیزاده دادستان فقید خوی اماده شده و در این شهرستان کلید خورد.
حسن رحیمی با تقدیر از رویکرد رسانه ملی در توجه به مسائل حقوقی و قضاوت، ساخت این فیلم را در نوع خود بیبدیع و بسیار ارزنده خواند.
وی با تمجید از شخصیت قضائی و اسلامی شهید حاجی قلیزاده گفت: مراسم تشییع این شهید والامقام من را به یاد مراسم تشییع شهید بهشتی انداخت و واقعا مردم شهرستان خوی سنگ‌تمام گذاشتند و حماسه‌ای دیگر را آفریدند و این حرکت عظیم مردم خوی جای تقدیر و تشکر دارد که بدون شک در قدردانی از شجاعت‌ها و عدالت‌های شهید حاجی قلیزاده به وقوع پیویست.  
مدیرکل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه با تقدیر از عوامل تهیه تله فیلم پرونده ناتمام گفت: کارشناسان قوه قضائیه فیلمنامه این تله‌فیلم را مطالعه کرده و مورد ستایش قرار دادند و ما امیدوار هستیم که در مرحله عمل و اجرا نیز به نحو احسن به تصویر کشیده بشود و مسائل دقیق بیان شود.
وی با اشاره به بررسی کارشناسی 200 فیلم و فیلمنامه با موضوع حقوق و قضا در قوه قضاییه افزود: امیدواریم این رویکرد سازمان صدا و سیما ادامه و به سایر استان‌ها هم انتقال یابد.
تله‌فیلم پرونده ناتمام به کارگردانی صادق پروین آشتیانی در شهرستان خوی با محوریت داستان زندگی دادستان شهید حاجی قلیزاده در حال تدوین و تصویربرداری است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول