اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خبر داد:

ساخت فیلم مستند وطن در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از ساخت فیلم مستند وطن در این استان خبر داد و گفت: این فیلم دارای نگاه حداکثری به جوانان در زمینه دفاع مقدس است.

ساخت فیلم مستند وطن در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول جلائی عصر امروز در جلسه هماهنگی ستاد هفته دفاع مقدس گیلان یکی از شیوه‌های تبلیغ را واکسینه کردن جامعه دانست و اظهار داشت: بعضی از مواردی که در جامعه رواج پیدا کرده باید به صورت منطقی ارائه شود.
وی آثار فرهنگی در زمینه دفاع مقدس را دارای بیشترین مخاطب عنوان کرد و افزود: کتاب «دا» تا کنون 130 بار تجدید چاپ شده است و فیلم‌های دفاع مقدسی رکورد بیشترین فروش فیلم در سینماهای کشور را شکسته است.
جلائی با بیان اینکه مخاطبان بسیار آثار دفاع مقدس برای کسانی که در حوزه فرهنگ کار میکنند دارای پیام‌هایی است، تصریح کرد: اگر در کشور جنگی اتفاق بیفتد تمام جوانان در آن شرکت میکنند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان حضور 40 میلیون نفری در انتخابات را از صحنه‌های حضور مردم خواند و یادآور شد: افراد در حال حاضر با گذشته متفاوتند اما عقیده‌ها متفاوت نیست و گسست بین نسلی وجود ندارد.
وی تفاوت‌ها را قابل پذیرش بیان کرد و گفت: هر تفاوت و اختلاف دیدگاه برای کسانی که کار فرهنگی میکنند مقابله نیست.
جلائی از ساخت فیلم مستند وطن در گیلان خبر داد و گفت: این فیلم دارای نگاه حداکثری به جوانان و جامعه در زمینه دفاع مقدس است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه فیلم وطن در هفته دفاع مقدس به صورت رایگان در شبکه‌های خانگی توزیع میشود، ابراز داشت: طرح گیل‌مردان و دفاع مقدس در راستای تدوین نقش دستگاه‌های دولتی در 8 سال جنگ تحمیلی در قالب مصاحبه با کارکنان اداره‌های مختلف گیلان در حال انجام است.
به گفته وی، 30 دستگاه در فاز نخست در 6 ماهه دوم سال جاری برای این امر مشخص شدند و بالغ بر 6 هزار ساعت مصاحبه درباره نقش دستگاه‌های دولتی در دفاع مقدس انجام میشود.
جلائی با اشاره به ساخت فیلم نقش گیلانیها در دفاع مقدس، بیان داشت: این فیلم از طریق صدا و سیما پخش میشود ضمن اینکه دو فیلم در حوزه پشتیبانی از جنگ در هفته دفاع مقدس سال جاری کلید میخورد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان توزیع 3 هزار جلد کتاب در هفته دفاع مقدس را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و افزود: از کتاب قهرمان که در حوزه کودک و نوجوانان تالیف شده در هفته دفاع مقدس رونمایی میشود.
وی انجام فعالیت‌های ماندگار را در اولویت عنوان کرد و متذکر شد: برای ماندگاری ارزش‌های دفاع مقدس باید به طرف برنامه‌های ماندگار حرکت کنیم.
جلائی غفلت از تهاجم فرهنگی را موجب نفوذ دشمن در فضاهای رسانه‌ای دانست و تصریح کرد: غفلت از دفاع مقدس رزمندگان و پیشکسوتان ما را تهدید می‌کند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ایثار و شهادت را از شاخصه‌های دفاع مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: رفتار جامعه باید با فرهنگ دفاع مقدس پیوند مناسبی ایجاد کند.
وی توجه به تاریخ شفاهی جنگ و ایجاد نمایشگاه اسناد دفاع مقدس با رویکرد نقش دستگاه‌های اجرایی را از جمله فعالیت‌های سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف بیان کرد و گفت: دستگاه‌های مختلف فعالیت‌های انجام شده در دوران دفاع مقدس را در قالب تابلوهایی به نمایش بگذارند.
جلائی مسابقه کتابخوانی در عرصه دفاع مقدس را تاثیرگذار خواند و اذعان داشت: در موضوع تجلیل باید تلاش کنیم به طرف چهره‌های فراموش شده برویم.
دبیر ستاد هفته دفاع مقدس گیلان به خردسال‌ترین رزمنده دوران دفاع مقدس در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت استان اشاره کرد و یادآور شد: این رزمنده در سن 10.5 سالگی در سال 59 به جبهه رفته بود و خردسال‌ترین رزمنده دفاع مقدس کشور گیلانی است.
وی دیدار دستگاه‌های اجرایی با خانواده‌های شهدا و رزمندگان را از دیگر فعالیت‌های نهادها برشمرد و بیان داشت: امسال یادواره‌های نخستین شهدای دفاع مقدس در هر شهرستان برگزار می‌شود.
جلائی با تاکید براینکه رزمندگانی که در دوران غربت اسلام و جمهوری اسلامی به جبهه‌ها رفتند باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند، تاکید کرد: توجه به حوزه کودک و نوجوان یکی از اولویت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول