اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی:

ارمنستان حلقه اتصال ایران به تجارت آزاد است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی ارمنستان را حلقه اتصال ایران با دنیای تجارت آزاد دانست.

ارمنستان حلقه اتصال ایران به تجارت آزاد است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمدعلیرضا بیگی پیش از ظهر امروز در دیدار با وزیر کشاورزی و سفیر ارمنستان در تبریز اظهار داشت: مشترکات تاریخی ایران و ارمنستان باعث توسعه مناسبات دو کشور همسایه و دوست است که باید از این ظرفیت‌ها به نحو شایسته به نفع دو طرف استفاده کرد.
وی اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی با واقع شدن در مرز ارمنستان و برخورداری از امکانات طبیعی، فنی و انسانی فوق‌العاده خود توان پاسخگوییی به نیازهای طرف ارمنی در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی را داراست.
بیگی با اشاره به تفاهمنامه‌های پیشین دو کشور در زمینه کشاورزی افزود: ایران آمادگی لازم برای توسعه این همکاری را دارد به ویژه آنکه با برخورداری از مراکز تحقیقات مدرن کشاورزی در بیولوژیک‌، واکسن‌سازی و کشت دیم آماده تبادل دانش است.
 
* 20 درصد نیاز غذایی کشور در آذربایجان شرقی تولید می‌شود
استاندار آذربایجان شرقی گفت: این استان هم اکنون 20 درصد نیاز غذایی کشور و حدود 50 درصد شیرینی و شکلات آن را تامین می‌کند که وجود کارخانجات بزرگ مواد غذایی و فرآوری لبنیات نظیر پگاه آذربایجان شرقی در دستیابی به این جایگاه ارزنده قابل توجه است.
بیگی واردات دام از ارمنستان و وجود منابع آبی در این کشور را برای تولید علوفه و دانه مرغ بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: ارمنستان با برخورداری از این ظرفیت‌ها می‌تواند در تامین خوراک دام استان کمک خوبی برای بخش دامپروری باشد و در آینده نیز می‌توان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دو کشور اقدام به ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی در مرز دو کشور برای تامین گوشت مورد نیاز کرد.
وی بر ضرورت شفاف‌سازی شرایط سرمایه‌گذاری در جمهوری ارمنستان تاکید کرد و گفت: باید کوشید تا شرایط به نحوی تنظیم شود تا سود طرفین در دو سوی مرزها تامین شود.
استاندار آذربایجان‌شرقی در این دیدار همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی برای حذف روادید برای تسهیل در رفت و آمد تجار و اتباع ارمنی خبر داد.
بیگی بر رفع آلودگی‌های ناشی از معدن مس آراکس ارمنستان در رود ارس تاکید کرد و گفت: مسئله تامین سلامت شهروندان ایرانی حاشیه ارس برای ما مهم است اما تاکنون از سوی طرف ارمنی در این زمینه اقدامی مشاهده نشده است.
وی بر تسریع در ایجاد سرکنسولگری ارمنستان در تبریز برای ایجاد سهولت در سفرهای تجار و مسافران ایرانی تاکید و جدیت طرف ارمنی را در این زمینه خواستار شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول